BTW op goederen aangekocht in EU en verkocht in België

HungryJos
Topic Starter

BTW op goederen aangekocht in EU en verkocht in België

#1 , 22 jan 2010 12:37

Ik heb goederen aangekocht in Duitsland. Op mijn factuur ben ik geen BTW verschuldigd omdat dit een Intracommunautaire levering is.
Deze goederen wil u ik verkopen aan een BTW-plichtige klant.
Moet ik aan die klant BTW aanrekenen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jan 2010 12:56

Ik heb goederen aangekocht in Duitsland. Op mijn factuur ben ik geen BTW verschuldigd omdat dit een Intracommunautaire levering is.
Deze goederen wil u ik verkopen aan een BTW-plichtige klant.
Moet ik aan die klant BTW aanrekenen?
Natuurlijk. Of dacht u dat alles wat België invoert uit andere EU landen zonder BTW mag verkocht worden????? Auto's zonder BTW, PC's zonder BTW,....het fiscale Eldorado bestaat helaas niet!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

HungryJos
Topic Starter

#3 , 22 jan 2010 14:23

Bedankt.
Volgende keer wat minder cynisch misschien?

Reclame

Michiel

#4 , 13 feb 2010 16:37

Wel niet vergeten een intracommunautaire verwerving te doen van de goederen die werden aangekocht vanuit Duitsland.

Voor uw Duitse leverancier was de levering vrijgesteld, maar jij als klant moet de btw op deze levering voldoen.

Dit wil zeggen dat je in je aangifte de maatstaf van heffing opneemt in de vakken 81 en 86, de verschuldigde btw (waarschijnlijk 21% - afhankelijk van de goederen uiteraard) neem je op in vak 55 en de aftrekbare btw (in de mate dat deze aftrekbaar is) neem je op in vak 59.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”