Dat zijn allemaal zaken die zomaar niet kunnen.
Uithuiszetting ?
Hiervoor is een procedure voor de vrederechter nodig dat zal dan gaan over niet betalen van huur of grote vernielingen of onderhoud . Als voorbeeld ganse kelder onder water laten lopen, tegen alle afspraken in een terras als afvalopslagplaats gebruiken enz enz.
Zo'n procedure duurt meestal enkele maanden.
Mocht dat ooit gebeuren vraag dan zeker een plaatsbezoek van de vrederechter.
Staat in contract of verhuurder éénmaal per jaar op bezoek kan komen? Zo niet hebben ze al geen poot om op te staan.
U zegt muren waren niet geschilderd bij start huur ... waarom niet is dat een nieuwbouw?
Moesten jullie schilderen en staat dat in uw contract.
Nog voornamer is er een door beide partijen getekende plaatsbeschrijving die uitgebreid is en voorzien van de nodige kleurenfoto's.
In principe komt het erop neer dat u zich moet gedragen als een nu te noemen ' voorzichtig en redelijk persoon.
Is uw contract geregistreerd en is het er een van beperkte duur of van lange duur?
Van wanneer huurt u?
Als u wil blijven wonen het contract laten registreren (had de eigenaar moeten doen) indien niet geregistreerd en u wil wel dan kan u dat quasi direct van de ene dag op de andere.
Het verhuurkantoor / immokantoor moet hun mond houden en zich gedragen zij hebben niets te zeggen aan jullie noch zoiets te zeggen tegen jullie bij een plaatsbezoek.
In een huis wordt geleefd en plakkepollen van kinderen zijn nu eenmaal een gewone zaak bij kleine kinderen.
Politie is op zich trouwens niet bevoegd voor huurproblemen (wel voor overlast - ruzies - lastig vallen - stalking kan dus ook voor eigenaars en verhuurders van toepassing zijn
en als ze u op die wijze blijven lastig vallen gaat het wel die kant op naar mijn mening.
Trouwens wat zij de afspraken voor het bezichtigen van de woning?
Staat daar iets van in het contract - zijn er afspraken van op afroep (-of iets van 2 X 3 uur of 3 maal 2 uur ) in de week - 's avonds of zaterdagmorgen???
Trouwens als ze u constant bellen en lastig vallen laten ze u niet in het rustig genot van de woning en dat is uw recht.
Klopt het is een nieuwbouw woning in een soort wijk. Waar allemaal nieuwbouw woningen staan. Enkel is het huis waar van we wonen met slechte materiaal gemaakt langs de binnenkant. Zo zweeft de keuken waardoor er mieren onder uit komen. De deuren op sommige plaatsen is het vanonder kapot. Zoals dat ook de plinten kapot waren. De pvc vloer vanboven een heel klein stukje staat bol .
Waarover dat ze gisteren dus over de pvc vloer viel en door de kat. Ik heb haar koper weggejaagd en ik draag geen zorg voor haar huis hier door.
Iedere jaar hebben wij controle van het immo kantoor. Zij is nu al 3x langs geweest in korte tijd. Eerder gaf ze zelf aan dat de deuren en plinten van slechte kwaliteit waren. Maar nu telt dit niet meer mee. Omdat de koper het niet wou kopen. Zij was gedegouteerd hoe ze het huis aan trof zei ze tegen het huisbazin en nam fotos hier van.
Terwijl er hier geen rommel ligt. Het huis wordt gekuisd ect..
Immo kantoor eiste tijdens iedere bezoek van kopers dat ik alle muren moest afwassen. Keukenkasten omdat je niet mag zien als mijn kinderen er eens aankomen ect..
Ons huur contract staat geregistreerd. Maar wij kregen geen aangegekende brief dat ze het ging verkopen het werd zo gedaan.
Vorige keer immo kantoor liet weten via sms hebben jullie al iets anders gevonden want het huis geraakt niet verkocht op een hele aggresieve manier.
De mama van de huisbazin. Is gisteren via telefoon ons beginne kleineren. Uitschelden en beginnen dreigen idem met de huisbazin. De huisbazin zei dat ze al onze huur waarborg ook gaat afnemen. En de mama is niet mede eigenaar. Maar belt iedere keer als er iets is. Bv tijdens covid periode is er 1malig 2dagen telaat betaald de huur wegens tijdelijk economisch werkloos. En toen begon haar mama al te dreigen ook. Ze zoeken ons op via facebook. Instagram. Messenger. Whats app. Telefonisch noem maar op.
Nu is ze nog eens razend omdat er hier een kat verbleef. Waardoor huisbazin en mama ervan ook zeiden dat er geen huisdieren mogen zijn en een reden des te meer is.
De muren zijn inderdaad van plaaster wegens nieuwbouw en er gewoon niet geschilerd is geweest maar er komen ontzettend grote barsten in de muren. Maar immo kantoor vindt dat het geen kwaad kan.
De drie partijen zijn razend op ons. Omdat de koper gisteren een eigenaar was die al een nieuwbouw woning had in de wijk. En dat hij wou inversteren. Maar toch niet wou. Door de mankementen en dat het onze fout zou zijn.
Er zijn al 6 kopers langs gekomen.
Ze klagen dat er geen vaatwasser aanwezig is. Dus dat het niet is ingebouwd. Er is daar ook geen aansluiting voor. Dat het geen vaste zolder trap is. Dat er geen vloer ligt op zolder. Dat de parkeer plaats op 5min van ons huis is ect..
Ik maak mij grwoon enorm zorgen. Omdat ik weet dat ik echt wel zorg draag voor de woning. En kuis en dat ik altijd stik kapot ben van de dingen die het immo vraagt zoals alle muren afwassen.
De huisbazin zei nog dat ze het geld niet nodig heeft. En dat de advocaat er op gaat staan inclusief alles.
Maar wij vernielen echt haar woning niet naar mijn normen het is niet dat ik een pvc vloer kapot zou vernielen express ofzo