overlast vogel

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Raaf97
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

overlast vogel

#1 , 04 jun 2024 20:10

Ik heb een raaf in de achtertuin in een voliere. Het dier is gekweekt met een gesloten pootring en ik heb een certifikaat van herkomst.
Avonds gaat het dier naar binnen en rond 10-11 uur soms iets eerder gaat het dier naar buiten in de voilere. Nu klagen mijn overburen waarvan hun tuin grenst aan mijn tuin over geluidsoverlast. Echter hebben we ook meerdere kippen en hanen in de buurt wonen. Kan zij hier juridisch gezien iets mee?

basejumper

#2 , 04 jun 2024 21:12

Beste

Juridisch kan zij hier iets mee. Eenieder moet er voor zorgen dat samenleven evenwichtig kan gebeuren. Het feit dateer ook kippen en hanen in de buurt zijn betekent geenszins dat uw volière geen overlast kan bezorgen, noch dat die ‘uw’ overlast neutraliseren. Het betekent anderzijds niet dat een vrederechter de buren automatisch gelijk gaat geven
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Raaf97
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2024 21:25

Beste

Juridisch kan zij hier iets mee. Eenieder moet er voor zorgen dat samenleven evenwichtig kan gebeuren. Het feit dateer ook kippen en hanen in de buurt zijn betekent geenszins dat uw volière geen overlast kan bezorgen, noch dat die ‘uw’ overlast neutraliseren. Het betekent anderzijds niet dat een vrederechter de buren automatisch gelijk gaat geven
Dankjewel voor uw reactie,

Ik probeer het geluid van de vogel tot het minimale te beperken door hem pas rond 10-11 uur ochtends naar buiten te doen. Het is ook niet dat het dier de hele dag door scheeuwt maar het blijft een vogel en die maken nou eenmaal geluid.
Zodra de zon onder is, is de vogel ook stil. Nu in de zomer duurt dat natuurlijk wat langer maar straks in de winter zou de vogel rond 6 uur stil zijn.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”