schenking + verdeling onroerend goed

Günther
Topic Starter

schenking + verdeling onroerend goed

#1 , 03 feb 2010 21:31

Kan iemand mij helpen met dit probleem:

Mijn vader heeft de helft van ons huis betaald en kan dit aantonen met facturen (factuur voor tegels, factuur voor tuinaanleg, factuur voor bad, enz ...).

Mijn ex en ik moeten nog komen tot een correcte verdeling van het huis. In hoeverre worden de facturen van mijn vader in rekening gebracht. Volgens meerdere bronnen is dit voldoende bewijs van schenking. Klopt dit en zal mijn vader zijn zuurverdiende centen niet verloren zien gaan?

Iedereen alvast bedankt voor het antwoord. Ik zit er echt mee in.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 03 feb 2010 22:32

Indien de facturen op zijn naam staan en hij bewijst de betaling via zijn bankafschriften , kan hij die gelden recupereren. Het wordt idd aanzien als een schenking ten uwen gunste.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Günther
Topic Starter

#3 , 03 feb 2010 22:45

De facturen staan wel op naam van mijn partner en mijzelf, maar mijn vader heeft wel het bewijs dat hij de facturen heeft betaald.

Reclame

wanton

#4 , 04 feb 2010 10:39

Ik vermoed dat dit wel aanvaard zal worden. De nodige bewijzen zullen gevraagd worden.

Ik vind het niettemin een verkeerde handelswijze. Uw vader had een schenking moeten doen aan Uzelf , waarna u de facturen kon betalen. Dan zou er helemaal geen probleem geweest zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”