aankoop Tel Sell (DRINGEND!!)

M&M
Topic Starter

aankoop Tel Sell (DRINGEND!!)

#1 , 28 jan 2010 11:32

Verfborstelset aangekocht bij Tel Sell (programma op tv) ter waarde van €53,90. Factuurdatum op 1/10/2009 ontvangen, moest binnen 14 dagen betaald zijn, heb op 2/11/2009 de betaling overgemaakt.
Op 27/11/2009 brief gekregen van Intrum waarin ze €44.48 schadebeding en verwijlintresten aanrekenen. Heb hiervoor gebeld en kopie doorgemaild van betalingsbewijs en ze zei dat het in orde was.
Nu 20/01/2010 opnieuw een brief van intrum dat we die €44,48 moeten betalen ofdat ze anders via gerechtelijke weg het bedrag gaan vorderen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 jan 2010 11:55

Zie link in onderschrift wat betreft incassobureaus.

Kort, u heeft weliswaar buiten de gestelde periode van tellsell betaald doch geruime tijd voor de vordering van Intrum. U heeft Intrum van deze betaling op de hoogte gebracht en de mondelinge bevestiging ontvangen. Zoals praktisch altijd gaan telefonische afspraken met dergelijke kantoren "verloren". (zeker als ze hierdoor hun commissie mislopen)

Stuur Intrum ofwel een fax ofwel een AS met daarin het feit dat u betaald heeft op 02/11/09, geruime tijd voor de vordering van Intrum dd. 27/11/09. Dut u hen op X hiervoor heeft gecontacteerd, dat u op datum x hen via mail een bewijs van betaling heeft doorgezonden en dat u dus absoluut hun herinnering dd. 20/01/2010 niet begrijpt en deze vordering aldus betwist. Vermeld op het As "In bijlage: Kopie mail dd datum X met bewijs van betaling, Kopie bewijs van betaling."

Indien per post, schrijven aangetekend versturen en fiche bijhouden. Indien per fax, bewijs van correcte verzending bijhouden.

M&M
Topic Starter

#3 , 28 jan 2010 13:24

Bedankt voor de info.
Ik heb onmiddellijk een brief opgesteld en deze reeds gefaxt naar Intrum.
Ondertussen heb ik ook telefonisch contact gehad met Tel Sell zelf en die vrouw daar zei dat het op een fout berust en dat alles in orde is. Ik heb hiervoor ook een bevestiging gevraagd en die ging ze me doormailen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”