De wet zegt  op dit moment dat de vader  automatisch  voogd wordt  bij overlijden van de  moeder . Je kan  een andere  voogd vragen  maar daar  maar  moet ik voor naar de rechtbank gaan  en  al  met bezwared materiaal afkomen waarom ik hem niet als voogd  wil voor mijn nalatenschap  .  
Maar daar heb ik door  mijn ziekte geen tijd en energie  meer voor  . met een  beetje geluk  heb ik  max  nog een jaar te leven  .... 
De belgische wetgeving is zo absurd  niet te geloven  !  
Je gaat  van iemand scheiden  omwille  van bepaalde  redenen  en dan  kom je nog voor een voldongen feit te staan   .  
Weet je wat  de notaris  mij adviseerde  ?  Zovlug mogelijk hertrouwen  dan heeft hij op niets  recht  !  
Maar ja  ,  denk niet echt  dat de man  die  mij nu nog gaat willen mij heel graag zou moeten zien 

denk niet dat ze staan springen voor een  terminale vrouw ...
Ik denk inderdaad  Maureen dat het beste  is om zoveel mogelijk op de kinderen  hun naam te zetten .  
Een geluk ik heb geen huis  !  Het heeft  3 jaar  geduurd voor ik gescheiden raakte  , meneer was met niets akkoord  .  In februari 2009 was de scheiding rond  en stond  juist  op het punt  om een huis te kopen  toen ik in april ziek werd .  Want ook hier  had hij het recht  op de inomsten van het  huurgeld als het verhuurd wordt of hij mocht er zelfs gaan inwonen tot  de  kinderen  18 jaar zijn ... begrijpen wie begrijpen kan  .
Alvast bedankt  om te antwoorden want  soms  zie ik het eerlijk gezegd  niet echt meer zitten ....
Groetjes