Voor veel kinderen gaat het hier gewoon om "prentjes" ruilen.Dit lijkt mij de kans om een educatief moment over kopen/ruilen/bezit in de school te houden.
Inderdaad, maar dat kan een ideaal opstapje zijn naar handel in de echte wereld.Voor veel kinderen gaat het hier gewoon om "prentjes" ruilen.Dit lijkt mij de kans om een educatief moment over kopen/ruilen/bezit in de school te houden.
Dat de ouders moeten weten wat hun kinderen meenemen naar school is ook wel een beetje mijn mening. Maar veel ouders hebben tegenwoordig geen/weinig tijd waarschijnlijk om de boekentas van de kinderen te controleren.Vader of moeder 1 hadden dan maar de boekentas van hun kind moeten controleren bij het buitengaan. Gebrek aan toezicht zou ik schrijven.
Hoe komen die ouders trouwens aan de privé adresgegevens van ouders nr 2?
Met de GDPR .....????
Terechte opmerking. Ook van de andere collega's.Moest die kaart echt zoveel waard zijn, dan zou ik als ouder die veilig hebben opgeborgen.
Heb hier ook corgi auto's en eerste drukken van Suske en Wiske, geen haar op mijn hoofd dat ik er maar aan zou denken dat de (klein)kinderen daar mee spelen, laat staan naar school nemen.
Het gaat hier over lagere schoolkinderen. Dus tussen de 6 en 12jaar. Hoe oude kinderen in deze situatie zijn weet ik niet.Terechte opmerking. Ook van de andere collega's.Moest die kaart echt zoveel waard zijn, dan zou ik als ouder die veilig hebben opgeborgen.
Heb hier ook corgi auto's en eerste drukken van Suske en Wiske, geen haar op mijn hoofd dat ik er maar aan zou denken dat de (klein)kinderen daar mee spelen, laat staan naar school nemen.
Vader wist van die ruilactie op school. Oudercontrole ? En hoe oud is die jongen ?
Bovendien hoe gaat die vader bewijzen dat het prentje effectief van hun was ?
Wat gaat er gebeuren met de verstandhouding op school ?
In uw topic staat dat de ouders niet wilden dat de jongen de kaarten mee naar school zou nemen en zeker niet ruilen. Gezien de ouderdom : ouderlijk toezicht toch gewenst.Het gaat hier over lagere schoolkinderen. Dus tussen de 6 en 12jaar. Hoe oude kinderen in deze situatie zijn weet ik niet.Terechte opmerking. Ook van de andere collega's.Moest die kaart echt zoveel waard zijn, dan zou ik als ouder die veilig hebben opgeborgen.
Vader wist van die ruilactie op school. Oudercontrole ? En hoe oud is die jongen ?
Bovendien hoe gaat die vader bewijzen dat het prentje effectief van hun was ?
Wat gaat er gebeuren met de verstandhouding op school ?
Geen idee of de vader wist van de ruilactie. Dat is met periodes. De ene keer zijn het kaarten, dan weer panini stickers, dan stickys van de Lidl,...
Het ruilen gebeurt blijkbaar gewoon op de speelplaats. Dus zal er gewoon toezicht zijn op de speelplaats van één van de leerkrachten. Maar ik veronderstel dat deze zicht ook niet met het ruilen gaat bemoeien.
Of die ouders het al dan niet wisten weet ik niet.
In uw topic staat dat de ouders niet wilden dat de jongen de kaarten mee naar school zou nemen en zeker niet ruilen. Gezien de ouderdom : ouderlijk toezicht toch gewenst.