Waarschijnlijk te veel off topic, maar voor de collega’s die graag willen weten hoe dit verloopt.Toch een kleine persoonlijke opmerking : de brief/boete wordt digitaal opgemaakt = 1 actie afprinten = 2de actie
brief/boete in enveloppe/frankeren = 3 de actie versturen = 4de actie
Is het dan zo moeilijk van de ambtenaar om toch even zijn handtekening te zetten ( kan ook digitaal ).
Enkel de eerste actie moet door de sanctionerende ambtenaar gebeuren. De rest is geautomatiseerd op basis van dagelijkse bestanden met boetes uit een IT-systeem. Dit wordt verwerkt door een printbedrijf inclusief automatisch plooien, in envelop steken en frankeren.
Stel je daar geen ambtenaar bij voor met een bureauprintertje die postzegels zit te likken.
Ik ben het eens dat er meer duidelijkheid mag zijn, maar hecht persoonlijk evenveel waarde aan een brief zoals van TS dan met een krabbel in balpen die ook niet te controleren valt. Zelfs veel meer waarde als een simpele check via QR-code naar validatieprogramma voorzien wordt.