Wij hebben een Poolse klant waar we al 5 jaar mee werken. In maart van dit jaar melden we hem dat hij 5 facturen openstaat, die verzonden zijn per mail, voor een bedrag van om en bij de 32.000€. De klant belt mij op mijn gsm voor 50 seconden maar zegt niks. ik dacht aan een slechte verbinding. In de namiddag betaalt hij deze 5 facturen voor een fractie van de originele waarde.Wij maken hem er attent op dat dit de verkeerde bedragen zijn. Hij stuurt onze facturen door die hij heeft aangepast. Stukprijzen van 75 en 42€ heeft hij aangepast naar 1€. Als ik hem per mail vertel dat dit niet juist is, zegt hij dat we dit telefonisch heeft overlegt met mij die morgen en dat mijn medewerkster, die mijn vrouw is, deze fakturen zo heeft aangepast. Hij stuurt zelfs foto's van zijn scherm, waarbij die vervalste fakturen als bijlage toont met mijn vrouw haar emailadres erop in de tekst. Hij heeft die vervalste fakturen naar zijn medewerkster gestuurd en dan laten doorsturen naar zijn boekhouding die deze dan naar hem heeft doorgestuurd. Wat betekent dat je op de foto ziet : van : boekhouding @.......pl naar: eigenaar@ .......pl. Daaronder in deze mailtekst staat dat die mail oorspronkelijk komt van : klantmedewerkster@........pl. En deze tekst in de mailtekst kun je dus veranderen naar wat je wil, en daar heeft hij dit veranderd in mijnvrouw@........be
Daarna een foto getrokken, en nu beweert hij dat mijn vrouw de fakturen opnieuw heeft opgestuurd naar zijn boekhoudin, en dat deze de mail hebben gestuurd naar hem. Het enigste waar we hem kunnen pakken is als hij de broncode van die zogezegde email krijgen die mijn vrouw zou hebben gestuurd, maar hij beweert dat hij geen IT specialist is en dat hij niet weet hoe dat te doen.
Ik heb bewust de emailadressen veranderd om privacy redenen en om het gemakkelijker te maken.
Kun je dus niet vragen aan de mensen van outlook naar het mailverkeer van die dag?