Gekochte stoel beschadigd - dringend

evgoeth
Topic Starter

Gekochte stoel beschadigd - dringend

#1 , 22 jan 2010 09:53

Kocht gisteren 6 nieuwe eetkamerstoelen.
Aangezien mijn wagen niet al te groot is en ik nog 3 andere personen in de wagen had zitten nam ik er 2 mee.
De rest ga ik vandaag ophalen.
Stoelen zaten in een doos, maar één van de verkopers daar heeft de doos opengemaakt en zelf de stoelen in mijn auto gelegd.

Gisterenvond kom ik thuis en merk ik dat één stoel een gat heeft in het leder.
Lijkt net op het gat van een stoelpoot die er heel hardhandig op is geduwd, met zodanige kracht dat het leer is gescheurd.
Ik stond zelf bij de wagen toen die persoon er alles aan het in steken was, maar zo’n brute kracht heeft die niet gebruikt dat het leer van zo’n stoel zou scheuren.

Dit was gisterenavond rond een uur of 6.
Deze morgen bel ik direct bij de opening om half 10 om dit te melden en ze zeggen mij dat ik de stoel moet meepakken als ik de 4 andere ga halen en dat ze er eens ‘naar gaan zien’.
Maar ik ken dat ‘naar gaan zien’ al.
‘Ja madammeke, die komen bij ons uit een doos en als die daar uit komen komt die van’t fabriek en dan zijn die zeker ni kapot’.

Ik heb er ook niet op gelet om te kijken of die stoelen allemaal in perfecte staat waren, zelfs niet nadat ze in de auto worden gelegd.

Heb ik recht van spreken om een nieuwe stoel te vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kristofdze

#2 , 22 jan 2010 11:48

Natuurlijk heb je recht van spreken.
Vorige week zijn ze 4 stoelen bij ons komen leveren waarvan 1 kapotte. Die mannen hebben dat direct terug meegenomen en achter een uur stonden ze hier terug omdat ze er nog in stock hadden.

Je betaalt immers niet voor een kapotte stoel.

evgoeth
Topic Starter

#3 , 22 jan 2010 12:13

Ik begrijp het zelf ook niet goed hoor.

Maar het kan niet anders zijn dan dat de stoel al beschadigd uit de verpakking is gekomen.

De beide stoelen lagen in een zodanige positie in de wagen dat deze specifieke beschadiging niet kon gebeurd zijn tijdens het transport en nadien zijn de stoelen ook enkel uit de wagen gehaald en binnen gedragen.

Ik vertrek zo dadelijk naar daar, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Reclame

evgoeth
Topic Starter

#4 , 22 jan 2010 14:24

Een nieuwe stoel heb ik dus (nog) niet gekregen. Daar moet de baas over beslissen en die was er niet.

De mevrouw zei zelf dat de garantie vervalt als je de artikelen uit de doos haalt om ze te vervoeren.

Heb zelfs nog met de persoon staan praten die me had geholpen om de stoelen in de auto te zetten en die bevestigde dat ze zodanig lagen dat er geen schade aan kon komen.

Nu maar hopen dat ze mij daarmee niet gaan beschuldigen dat ik ze opzettelijk stuk heb gedaan he.

Lori

#5 , 22 jan 2010 14:38

Het zal niet gemakkelijk worden om aan te tonen dat die beschadiging er al was.
Net doordat je zelf de stoelen hebt vervoerd ,zouden ze best wel eens moeilijk kunnen doen .Als zoiets geleverd wordt ,dan kunnen ze moeilijk zeggen dat jij het gedaan hebt want dat waren ze nog niet ter plaatse .
Maar je kan hopen op goede klantenservice ,er zijn nog zaken die zich daaraan houden.En het wil ook niet zeggen dat die stoelen in het fabriek verpakt worden ,geen schade kunnen hebben .Het gebeurt met alle soort zaken wel eens dat iets door de controle geraakt zonder dat ze iets opmerken .
Maar of je juridisch in dit geval iets hebt om op te staan ,weet ik niet .
Nu maar hopen dat ze klantgericht zijn !

evgoeth
Topic Starter

#6 , 26 jan 2010 09:56

Blijkbaar niet.

Ze beweren dat het tijdens het transport of het uitpakken moet gebeurd zijn.

Ik ga niet zeggen dat dat niet zo kan gebeurd zijn, maar ik zou niet weten hoe.
Heb geen scherpe voorwerpen in de koffer van mijn auto liggen die dit kunnen doen ...

Maar ze willen de stoel dus niet ruilen.

Dus, naast het feit dat ze niet klantgericht zijn en ik met een kapotte stoel zit, moet ik hen nog eens belonen ook door nog een extra stoel te kopen omdat ik met 5 stoelen niks kan doen ...

't is verdorie een zure appel hoor.

Terug naar “Consumenten Koop”