Buurvrouw belt telkens naar politie met valse beschuldigingen

Ism.10
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Buurvrouw belt telkens naar politie met valse beschuldigingen

#1 , 09 sep 2023 22:15

Hallo

Ik ben anderhalf jaar geleden verhuisd. Sinds mijn verbouwingen zijn gestart, in afwachting van onze bouwvergunning om het dak te vernieuwen van onze bijgebouwen waarvan we een gedeelde muur hebben op de perceelgrens (halfopen bebouwing). De buurvrouw beweert dat de muur van haar is maar onze architect heeft bevestigd van niet.

Dossier is ingediend bij de gemeente we wachten op een besluit om verder te werken aan onze verbouwing aan het dak. Ondertussen mogen we binnenshuis wel verder werken. Mevrouw doet alles om ons het leven zuur te maken.

Mevrouw de buurvrouw belt elke week naar de gemeente en heeft ons tot nu toe drie keer beschuldigd dat we verder werken aan het dak. Gemeente komt langs en ziet dat mevrouw weer een valse melding heeft gemaakt. Mevrouw heeft ook zeker tot drie keer naar de politie gebeld met beschuldigingen en leugens. Neemt foto’s zonder onze toestemming. Ik krijg politie over de vloer met de melding dat de buurvrouw mij van fraude beschuldigd (overtreding arbeidsvoorwaarden, zwart werk), beschuldigd mij van renovatielawaahinder na 22u, etc. Elke keer is het iets… ik heb de dochter van mevrouw aangesproken aangezien de buurvrouw niet open staat om te praten. Ik zei dat dit pesterij is, valse beschuldigingen neerleggen bij de politie, eerroof en laster is.

Welke stappen kan ik ondernemen? Ik wil gewoon met rust gelaten worden, mijn integriteit als persoon wordt telkens in vraag gesteld. Heel de buurt staat te kijken als de agenten weer aan mijn deur staan… mijn kinderen zijn klein en verkeren in paniek als de agenten hier staan. Elke keer als we verder werken aan ons huis hebben we schrik dat de politie weer hier gaan staan. Dank voor het advies.

Drone

#2 , 09 sep 2023 22:42

stuur haar een aangetekend schrijven dat u wenst dat deze pesterijen stoppen zo niet dat u klacht indient wegens belaging

"art. 442bis van het Strafwetboek bestaat het misdrijf belaging of stalking uit het ernstig verstoren van de rust van een persoon, terwijl men wist of had moeten weten dat zijn gedrag dit effect had kunnen veroorzaken."

LeenW

#3 , 10 sep 2023 00:09

Alsook 445 Sw - Lasterlijke aangifte.

Reclame

lukasi

#4 , 10 sep 2023 08:24

Euh...
Buurvrouw zegt dat muur van haar is.
Architect zegt van niet .

Waar is de beeidigde landmeter die via PV van AFPALING zegt wat er nu klopt of niet ?

Want al de rest is het gevolg dat er geen uitsluitsel is over die muur.
Stel landmeter aan.

mava105

#5 , 10 sep 2023 12:36

Stuur AS naar buurvrouw met de melding dat muur wel degelijk gemeenschappelijk is. Als ze hiervan een bevestiging wil zal ze een landmeter moeten aanstellen als eisende partij. Het is niet aan TS een landmeter aan te stellen .

Franciscus

#6 , 10 sep 2023 18:03

Wat staat er in uw aankoopakte. Van welk jaar is uw woning?
In een bebouwde kom - gesloten of halfopen bebouwing?
Ligt die muur in verlengde van de gemene tussenmuur?

Karel67

#7 , 10 sep 2023 23:20

Stuur AS naar buurvrouw met de melding dat muur wel degelijk gemeenschappelijk is. Als ze hiervan een bevestiging wil zal ze een landmeter moeten aanstellen als eisende partij. Het is niet aan TS een landmeter aan te stellen .
Neen.

De buurvrouw in kwestie is wettelijk NIET verplicht om een landmeter aan te stellen.

mava105

#8 , 11 sep 2023 09:14

Dan kan je toch tot het einde der dagen blijven volhouden van wel., tenzij ze alsnog met enig wettelijk document tevoorschijn komt.

LennieK

#9 , 11 sep 2023 10:48

Zorg dan toch eerst dat die kwestie van die muur duidelijk is. Nu hoor ik van beide kanten alleen maar zeggende woorden; buurvrouw zegt x en architect zegt y. Zorg dat je het zeker weet! Schakel een landmeter in, en wel asap. Mocht je slimmer geweest zijn, dan kon je dit in een eerder stadium samen met de buurvrouw bekostigd hebben.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”