Een update...
Ik was de eerste!

Maar dan...

Eenmaal ze begonnen te vragen van vrouw enzo (we zijn namelijk aan het scheiden, maar heel wreedzaam via een notaris van hun bureau) dan begonnen ze lastig te doen (notaris).
Ze zeiden namelijk dat ze eerst zwart op wit een bewijs wilden van de bank dat mijn ex de lening alleen kan verder zetten (zij zal mij uitkopen) en dat ik een nieuwe kan/zal krijgen.
Dus nog geen compromis getekend!
Ze hebben gezegd dat ze het voor mij houden en dat ik contact moest opnemen met de bank.
Gisteren heb ik dan als een zot allerlei zaken proberen te regelen en zijn ik en mijn ex naar de bank geweest om de schrapping aan te vragen van mij uit de lening en mijn nieuwe aan te vragen.
Mondeling de vorige keer zei de bank dat alles zou moeten lukken, ik hoop dan ook dat het lukt!
Maar ik vraag me af hoelang de notaris zal wachten, ik wil tekenen. Kunnen zij dat zomaar weigeren?
Ik dacht dat een compromis juist was om je de tijd te geven een lening te zoeken en in geval van... Kan ik hier iets aan doen, want ik wil dit niet laten schieten! Vrijdag heb ik een nieuwe afspraak bij notaris.
Qua verstandhouding tussen mijn ex en mezelf & schoonfamilie is alles ok en we willen het beste voor beiden.
In het geval dat zij mij niet op tijd zou kunnen uitkopen om het nieuwe te betalen zouden mijn schoonouders zelfs dat bedrag voorschieten zodat ik verder kan!
En met dat we nog getrouwd zijn, moet mijn ex dus ook mijn lening mee tekenen en ook het compromis (de lening heeft ze al gedaan gisteren).
Dit huis is op een heel slecht moment ertussen gekomen maar het is een koopje en is op z'n minst 50.000 meer waard!
Enige tips wat ik hiermee moet aanvangen? :/
Groetjes,
Jeroen