waar strengste jeugdrechtbank bij het niet nakomen

beertje
Topic Starter

waar strengste jeugdrechtbank bij het niet nakomen

#1 , 20 aug 2006 22:59

hallo iedereen
bij welkerechtbank in de kempen kan ik het beste mijn klacht neerleggen ivm het niet opvolgen van mijn ex over het bezoekrecht?
de jeugdrechtbank heeft een vonnis uitgesproken waarin ik mijn dochtertje moet gaan halen en mijn ex moet haar komen terughalen daar hij :( :( :( meer dan 200 km verder is gaan wonen dan voorheen
ik vind dit een goeie regeling en wil daarin dan ook mijn verantwoordelijkheid nemen,maar daar denkt mijnheer anders over...
hij weigert soms haar mee te geven onder valse voorwendsels omdat hij ze dan ook op zondag niet moet komen terughalen...
soms is ze te moe,soms is ze te ziek,soms is er een feestje van klasgenootjes waar ze toch absoluut moet bij zijn ect ect....
dikke zever en ik ben het zo moe als kouwe pap..
mijn vraag is nu..
wat kan ik hier op een correcte doch ZEER kordate manier tegen doen..
hij is zwaar narcistisch en denkt dat iedereen maar te doen heeft wat hij eist en verlangt...
kan ik een prive dedective aannemen om aan te tonen dat mijn dochter ZEKER niet ziek is of te moe of wat dan ook en kan ik dit als bewijsmateriaal gebruiken bij de rechtbank waar ik daartegen klacht neerleg om aan te tonen dat hij liegt en mijn dochter onder valse voorwensels niet meegeeft??
en welke rechtbank is hierin nogal streng??
al iemand ervaring met het hof van hoger beroep in gent??
hoe zijn de rechters daar??veranderen ze nogal snel een goed en onderbouwd vonnis van een jeugdrechtbank??ik bedoel daarmede een vonnis dat is uitgesproken verleden week vrijdag,maar hij gaat zowieso in beroep om dat kost wat kost te proberen te veranderen in zijn voordeel,ook als was de jeugdrechter zowel als de procureur eensgezind in hun mondelinge uitspraak op de zitting zelf alsook in het nu verkregen schriftelijke vonnis..
graag hierop van jullie een antwoord van een moe getergd en(bijna)hopeloos beertje
vriendelijke groetjes
beertje x

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert

#2 , 24 aug 2006 10:19

Bezoekrecht is een recht, geen plicht.
De rechtbank besliste de transport modaliteiten en het bezoekrecht, maar de keuze van "wanneer" ligt bij de partner die het bezoekrecht heeft.

sperwer

#3 , 24 aug 2006 12:10

fout,

Als er geen onderling akkoord is beslist de rechter wanneer er bezoekrecht is en hoelang.

Maar de gene die bezoekrecht heeft kan daar idd van afzien en zijn/haar kinderen niet gaan bezoeken, wat hem/haar niet vrij stelt van zijn/haar ouderlijke verplichtingen.

Reclame

Lex

#4 , 24 aug 2006 14:58

De jeugdrechtbank uit het 'gerechtelijk arrondissement', waar het kind verblijft, is bevoegd voor eventuele (bijkomende) maatregelen.

Terug naar “Echtscheiding”