Proximus Fiber

Mario2023
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Proximus Fiber

#1 , 09 aug 2023 20:19

Beste leden,

Wij hebben een abonnement bij proximus voor TV en internet. Nu worden we onder druk gezet om fiber te laten installeren. Heb dit afgewimpeld omdat ik het niet nodig heb maar ze blijven nu constant bellen dat er een technieker moet komen voor die fiber installatie te doen binnen in de woning, kan een paar uren duren. Als ik het niet laat doen zeggen ze dat we binnenkort geen TV en internet meer zullen hebben. Weet iemand hier meer over? Dus je bent verplicht om die fiber te nemen? En weet iemand wanneer TV en internet niet meer zullen werken bij proximus indien je fiber niet neemt?

Dank u

puttemanp
Berichten: 662

#2 , 10 aug 2023 08:43

Indien je wil blijven gebruik maken van diensten van Proximus, ja.
Het kopernetwerk wordt uitgefaseerd om plaats te maken voor Fiber. Koper is een ruim 100 jaar oude technologie die duur is (en steeds duurder wordt) in onderhoud. Koper was nooit voorzien voor het versturen van data of tv signalen. Het is slechts door enkele kunstgrepen dat dit gelukt is. De technologie is echter verouderd en is niet (meer) toekomstgericht.

Greetz,

P.

jefke007
Berichten: 1834

#3 , 10 aug 2023 10:20

Op mijn factuur staat dat ze na één jaar nadat ze fiber hebben gelegd de factuur verhogen.
Eigenlijk zou zoiets bij test-aankoop moeten aangeklaagd worden, maar ik denk dat die er al zeker van op de hoogte zijn

Reclame

lukasi
Berichten: 1429

#4 , 10 aug 2023 11:02

Op mijn factuur staat dat ze na één jaar nadat ze fiber hebben gelegd de factuur verhogen.
Eigenlijk zou zoiets bij test-aankoop moeten aangeklaagd worden, maar ik denk dat die er al zeker van op de hoogte zijn
Waarom?
Ze verwittigen ruim een jaar op voorhand dat een prijsstijging zal volgen .
Ze geven de info WAAROM het koperen net niet meer in staat is om de data te verwerken.
Bij passage krijg je de kans om dit zonder enige kosten naar fiber te laten vervangen
en dan wil jij testaankoop porren om proximus aan te klagen ???

Franciscus
Berichten: 39633
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 aug 2023 21:01

Bij een vriendin hadden ze de mogelijkheid om fiber in het appartementengebouw te krijgen en de installatie zelf was gratis.
Indien nu niet was het later te betalen.
Alle diensten slaan op ook hun concurrent Telenet.

Mario2023
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 aug 2023 16:22

Moest ik nu overschakelen naar Telenet, zou dit het probleem oplossen? Of komen ze bij Telenet ook een ganse fiberinstallatie in uw woning doen?

mava105
Berichten: 22836
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 11 aug 2023 17:02

Bij mijn zoon zijn ze ook vorige maand de kabekomen binnetrekken. Hij heeft ook al verschille,de telefoontjes geh, of zelsm aan te sluiten bij Proximus. Klein detail: hij heeft 2 maanden geleden Proximus pas aan de deur gezet wegens de vele problemen die hij had en nu heeft hij Telenet.

LeenW

#8 , 11 aug 2023 17:02

Geen idee of Telenet reeds met de grote uitrol begonnen is, maar het aantal klachten dat men online ziet over Fiberklaar is echt zorgwekkend. In sommige gemeenten zijn ze zelfs niet meer welkom.

Terug naar “Consumenten Koop”