Graag had ik volgende probleem aan jullie voorgelegd.
Eind vorig jaar liet ik een onderhoud uitvoeren aan mijn verwarmingsketel. Telefonisch was overeengekomen dat dit 140 € zou kosten.
Eenmaal ter plaatse vertelde ik de technicus dat er wss ook ergens een lekje zat omdat ik af en toe eens water moet bijsteken op het circuit.
De man verving hierop 2 dichtingen aan de pomp, wat ongeveer 30 min in beslag nam.
Eens bij het papierwerk aangekomen bleek er nog btw betaald te worden ( in mijn geval moet dit 6 % zijn gezien de woning ouder is dan 10 jaar). Hier ging de man telefonisch al in de fout door een prijs zonder btw te vermelden aan een particulier ( er werd niet gesproken over 6 of 21 %).
Wat me hier vooral stoorde is dat de man voor het vervangen van 2 dichtingen ineens 140 € + btw durfde aan te rekenen voor 30 min werk.
Omdat ik duidelijk maakte hiermee niet akkoord te gaan ontving ik op de koop toe een factuur van 280 € + 21 % BTW ipv 6 %.
Binnen de 2 weken heb ik de man aangetekend laten weten deel 2 van de factuur te betwisten en betaalde wel 140 € voor het onderhoud.
Op het aangetekend schrijven kreeg ik nooit antwoord, wel een rappel en nu nog eens 6 maand later een schrijven van een incassobureau .
Op de koop toe blijkt het lekkageprobleem zelfs niet opgelost te zijn maar gezien ik die kerel liever niet meer terug zag wou ik geen beroep meer doen op hun diensten.
Er wordt nu gedreigd met juridische stappen maar denk dat ik in deze best een stevig dossier heb of vergis ik me hierin?
Ondertussen zocht ik naar een compromis om 140 + 6% te betalen voor het onderhoud en 70 € + 6 % btw voor de nutteloos vervangen dichtingsringen.
Ik dien hier zeker nog een klacht voor in bij de consumentenbond maar had graag geweten welke kans op slagen een juridische procedure heeft van hen uit dan.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en adviezen