#22 , 26 jun 2023 18:46
Dit is wat de syndicus aan iedereen tijdig heeft toegestuurd. Het ging hier duidelijk over een te stemmen punt, wat is immers het verschil tussen een agendapunt of een punt dat ter stemming zal voorgelegd worden, en waaraan meteen besluiten aan verbonden werden?
Het is een oud zeer dat de airco die dienst doet voor de bloemenzaak en eigenaar is van ******, ’s nacht, een storend zoemend geluid maakt (slaat op en af, wat nog het meest storende is), meer bepaald in de zomer wanneer meerdere bewoners met de ramen open willen slapen. O.a. tegenover ****, partner van ****, heb ik het daar al over gehad, het probleem is dus niet nieuw, maar niet iedereen durft openlijk te reclameren, zeker niet als het de airco van je huisbaas is, maar terzijde. **** en ik hebben er alvast ’s nachts last van (‘gelukkig’ is mijn 94-jarige schoonmoeder, wonende in mijn appartement 2B, zo goed als doof, maar dat zal de volgende bewoner wellicht niet zijn). De airco werd geplaatst zonder aan de VME toelating te vragen. Noch aan mij, noch aan een andere mede-eigenaar werd expliciet de vraag gesteld of die airco geplaatst mocht worden, trouwens, niemand van de mede-eigenaars is gerechtigd om die toestemming te geven zonder inspraak van alle andere mede-eigenaars, temeer omdat het hier niet gaat over een kleinigheid: verankering van privatieve eigendommen op de gemeenschappelijke delen vereist een gekwalificeerde meerderheid van 4/5de.
Twee vragen aan de VME leden die gaan uitmaken of we alsnog de toelating gaan geven (uiteraard kan men ja of nee stemmen, of zich onthouden):
1. Verschaffen we toelating zonder meer? Ja/Neen (4/5de) Dus zonder dat er een geluidskast rondom de airco moet komen.
2. Verschaffen we toelating onder voorwaarde dat er rondom die airco, nog voor de zomermaanden van 2023, een geluidskast wordt gebouwd? Ja/Neen (4/5de)
In geval in beide gevallen geen 4/5 meerderheid wordt behaald, blijkt de installatie onrechtmatig te zijn geplaatst.
De uitslag van hoger vermelde beslissingen vergt automatisch dat de airco verwijderd moet worden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat 4/5 moet misschien 2/3de zijn, maar maakt dat in deze uit gezien zelfs dat niet behaald werd?