Dag allemaal,
We hebben hier een complex verhaal over twee partijen die een huurcontract hebben voor een reclamepaneel te plaatsen op onze gevel (wij zijn de verhuurders in dit verhaal). Ik zal het verhaal chronologisch vertellen:
- Huis gekocht dat een totaalrenovatie heeft gekregen.
- Op huis hangt een reclamepaneel waarbij verhuurcontract bij akte werd gegeven.
- Wij doen officiële opzeg van dit huurcontract voor reclamepaneel (van X)
- Blijkt dit bord van Y te zijn. We zijn verkeerd op de hoogte gesteld door notaris en makelaar. De vorige bewoner heeft 2 contracten getekend! Eentje voor linkergevel - Y, eentje voor rechtergevel - X
- Contract Y loopt tot 2028. Niets aan te doen en we zullen dit contract moeten respecteren want de opzegvergoedingen zijn echt hoog
- X zit geblokkeerd want kunnen aan rechtergevel geen bord meer hangen omdat er bij de renovatie daar nu een raam is geplaatst.
Nu wilt X ons overhalen om ons te helpen bij breken van contract Y. Na opzoekwerk blijkt X toch wel malafide te zijn. Niet respecteren van betalingen en contracten. Wij willen in ieder geval niet meegaan in enige voorstellingen die zij maken.
Het huidige contract van X is trouwens ook vaag opgesteld waarbij dingen doorstreept zijn en met de hand bijgeschreven.
Nu is mijn vraag:
- Is dit contract nog geldig nu geen enkele gevel nog beschikbaar is?
- Kunnen ze wachten tot 2028 en dan hun huur gevel opeisen om dan hun termijn in te laten gaan?
Ik kan het contract ook delen om bij jullie na te gaan hoe waterdicht deze is.