Ja, daardoor was ik effectief in de war. Want de 50cm vanaf de perceelgrens langs mijn kant mag hij volgens mijn inziens het afval niet laten liggen maar effectief wel de 50cm langs zijn kant.Uiteraard, was ook mijn vermoeden dat u daardoor in de war was.kleine bemerking waar ik net aan denk... De 50cm vanaf aanplanting tot AAN de perceelgrens is natuurlijk nog van hem. Dus daar mag hij natuurlijk nog achterlaten wat hij wil. Maar daar zit hij dus ruimschoots over.
Buurman zet zijn haag op 50 cm van de perceelgrens. Dit is voor u dus een visuele afscheiding vanaf dan, maar die strook wordt daarom nog niet van u. Buurman mag dus gerust 50 vanaf de stammen in uw richting mulchen met haagscheersel.
Maar goed, daar gaat uw vraag niet over. Als er geen actie komt langs zijn kant, zal het toch via de vrederechter moeten.
En ook waanzin om te zeggen dat ik dit niet mag opruimen omdat dit ZIJN 50cm is. Maar goed, dit is nu niet echt de kwestie...
Momenteel ligt er een afgezaagde haag (60m diep) van twee meter hoog die neergevallen is langs mijn kant en dat is volgens mij echt niet oké. Jammer dat je hiervoor langs de vrederechter moet en dit niet kan afdwingen om op te ruimen dmv een vastgelegde wet/document/etc.