wat te doen als de huurbazin niet reageert?

VV
Topic Starter

wat te doen als de huurbazin niet reageert?

#1 , 09 jan 2010 17:21

Hey,
Ik huur sinds half juli een glvl app met tuin (het leek deze zomer een perfect plaatje voor mij en m'n hondjes)
Ik ben zelf invalide (niet rolstoel gebonden) maar heb dus een laag inkomen en was dus al blij dit app te hebben gevonden na een relatie die op de klippen liep.
mijn huurcontract bestaat eigenlijk uit het overnemen van een vorig... toen ik de sleutel kreeg was de huurbazin zelf niet aanwezig, ze weet dus niet welke schade de vorige huurders hebben achtergelaten, buiten de grootste zichtbare dingen. Ze beloofde me die te herstellen, is dusdanig ook gebeurd heb er alleen ontzettend lang op moeten wachten! volgend probleem ontstond tijdens de zomer toen er stormweer was, er was een grote boom omgewaaid en nog andere waar vele takken waren uit afgebroken. Ik heb haar de dag zelf geïnformeerd en kreeg te horen onderhoud voor de tuin is voor U; daar ik weet dat ze haar gebouw verzekerd en ook tegen brand heb ik haar gezegd dat ze haar verzekering maar moest aanspreken en dat dit niet onder tuinonderhoud valt. Na maanden is die boom waardoor ik op den duur ruzie mee kreeg met m'n buur eindelijk verdwenen, over andere takken die half los hangen of afgebroken zijn in een andere boom zwijgen we maar want dat is zo gebleven, het kan haar niet echt schelen.

Tijdje later begon de eerste vrieskou zijn intrede te doen en ik kreeg mijn verwarming niet open , belde haar en de klusjesman had die van de badkamer open gezet maar de knop afgehaald want die bleek niet te werken, ik was al blij dat ik daar verwarming had...
Paar weken later kwam dan de eerste vrieskou bij het proberen open te draaien van de andere radiatoren weer het zelfde geen van hen werkt :x
Ik bel haar dus met die melding en wijs haar er ook op dat er een enorme tocht is onder de deuren dus dat verwarming geen luxe is... ik krijg naar mijn hoofd geslingerd dat blijkbaar niets in het app goed is voor me en dat ik misschien beter uitkijk voor een ander app! Op de avond stond de klusjesman hier wel om dan toch maar de radiator in mijn woonruimte/ keuken open te zetten; althans 1 van de 2.
midden december wil ik iets uit een ingebouwde kast halen waar ik niet meer ben in geweest sinds mijn verhuis en merk dat alles in dat kastje verrot is!!bel ik haar krijg ik de melding dat zij dat ook heeft :shock: ik weet waar ze woont en ik ben niet dom he rond de feestdagen merkte ik dat er in nog een andere kast (deze heeft geen deurtje dus kan luchten) ook schimmel stond dus mijn feestelijke dure schoenen om zeep! toen hier de eerste sneeuw begon te ontdooien merkte ik een lek in mijn inkomhal het drupte langs een ingebouwde spot naar beneden; ik hing dus met 2de kerst aan haar telefoon, ze vroeg me dit in mail te zetten en ze zei dat ze met de feestdagen niemand kon sturen... mooi daar stond ik weer.
op de laatste dag van vorig jaar liep het voor mij de spuigaten uit toen ik iemand buiten liet merkte ik in de inkomhal een druppel onder de zekeringkas dus deed die open en overal vocht!! Omdat ik haar niet meer wil spreken had ik het ocmw gebeld; op hun beurt hebben zij haar gecontacteerd en gemaild, tot op heden nog steeds niets van gehoord :?
Kortom ik leef dus in een gevaarlijke koude situatie en weet me geen raad meer! aan mijn venster binnen is het 11.5° en een 3tal meter verder waar ik nu zit haal ik 18.5° daarstraks maar amper een schamele 17° het is duidelijk dat ramen en deuren niet goed geïsoleerd zijn maar dit is niet mijn schuld, ik zit in de kou en het kan haar geen moer schelen!
afgelopen week heb ik nog eens een mail gestuurd naar haar maar weer zonder resultaat ik weet echt niet meer wat gedaan. Verhuizen is een mogelijkheid maar moeilijk aangezien ik 2 kleine hondjes heb en een vervangingsinkomen en huurbazen en immo's zijn daar niet happig op.
Ik voel me daar dus ook erg in gediscrimineerd want mijn rekeningen zijn altijd op tijd betaald en mijn dieren bezorgen geen overlast.

kan iemand me wat raad geven? Ik zie maar 1 uitweg meer en dat is naar de huurdersbond gaan maar ben bang dat ze dan een reden gaat zoeken om me te proberen buiten te zetten
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 11 jan 2010 10:00

Kan u dit onderwerp verplaatsen naar de afdeling huur van dit forum, nadat u opgezocht hebt welk soort huurkontrakt u hebt.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

VV
Topic Starter

#3 , 11 jan 2010 10:16

Kan u dit onderwerp verplaatsen naar de afdeling huur van dit forum, nadat u opgezocht hebt welk soort huurkontrakt u hebt.
Sorry dat ik dit verkeerd geplaatst heb maar weet niet hoe ik deze neer de juiste plek moet verzetten. Wat het soort huurcontract betreft het is een overgenomen contract; maar volgens het telefonische contact die ik heb gehad met de huurdersbond toen ik hier pas kwam wonen heb ik blijkbaar een mondeling contract dus is het meer in mijn voordeel momenteel denk ik dus heb haar er nooit iets van gezegd.

Reclame

JohnD

#4 , 11 jan 2010 10:46

Je selekteert de volledige tekst met je linker muisknop en in het R-klik menu kies je voor kopieren, je opent dan een nieuw onderwerp onder huur en klikt dan in het R-klik menu voor plakken.

Of Ctrl+C en daarna Ctrl+V.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#5 , 11 jan 2010 13:14

onderwerp verplaatst.

Vandebos

#6 , 11 jan 2010 13:17

Huurder kan moeilijk een huurcontract voor bewoning overnemen. Het zou dan een nieuw contract moeten zijn.

De stelling van de huurdersbond dat het dan dient beschouwd te worden als een mondeling contract, voordelig voor uzelf is correct als u zou overwegen het pand te verlaten.

Heeft u er al eens aan gedacht om het pand te laten keuren door de woningsdienst? Dat recht heeft U.

VV
Topic Starter

#7 , 11 jan 2010 15:11

Huurder kan moeilijk een huurcontract voor bewoning overnemen. Het zou dan een nieuw contract moeten zijn.

De stelling van de huurdersbond dat het dan dient beschouwd te worden als een mondeling contract, voordelig voor uzelf is correct als u zou overwegen het pand te verlaten.

Heeft u er al eens aan gedacht om het pand te laten keuren door de woningsdienst? Dat recht heeft U.
Als ik het pand laat keuren zijn deze kosten dan voor mij? Zoniet waar kan ik dan terecht voor dergelijke keuring?

Vandebos

#8 , 11 jan 2010 18:40

Woningdienst voort een dergelijke keuring kosteloos uit. Indien deze meer dan 14 punten quoteren (teveel punten is geen goede zaak in dit geval) zal er een verzoek naar de burgemeester en het schepencollege vertrekken om het pand onbewoonbaar te laten verklaren.

In de link in onderschrift vindt u oa een folder van de woningdienst met hun contactgegevens. U kan ook steeds naar de dienst stedenbouw van de gemeente gaan om deze controle aan te vragen.

VV
Topic Starter

#9 , 16 jan 2010 11:11

vrijdag ben ik bij de huurdersbond geweest te Lier aangezien deze dichter is dan Antwerpen, zoals ik dan ook dacht zat daar ook minder volk te wachten.
Er waren 2 mensen voor mij, heb een uur gewacht.. toen het mijn beurt was was ik opgelucht; doch bekeek de persoon in kwestie niet de mails die ik had meegenomen van de conversatie tussen mezelf en de huurbazin of de mails die het ocmw had gestuurd. Erg fustrerend! Ik had ook foto's genomen van de grootste problemen en bij gebrek dat ik ze niet kon afprinten had ik ze op usb stick bij, ook naar deze heeft ze niet gekeken! Ik vraag me eigenlijk af wat ik daar ben gaan doen!? Ik kwam gewoon van een kale reis thuis. De enigste raad die ze me gaf was een aangetekend schrijven te doen en dan nog even afwachten... ik voel me momenteel radeloos, ik slaap al een week niet meer in mijn slpk aangezien de schimmel in de kasten maar ik begin te voelen dat mijn lichaam het niet lang gaat vol houden nog lang op de zetel te slapen. kan er aub iemand me meer raad geven, ik ben invalide voor mij is dit lichamelijk een heel zware belasting.
Alvast bedankt

Vandebos

#10 , 16 jan 2010 11:59

Woningdienst contacteren via de gemeente of rechtstreeks. Indien u de folder op RS niet kan afhalen gelieve me dan een pb'tj te zenden met uw email adres, dan stuur ik het zo door.

Terug naar “Huren”