Hey Allen,
Ik ben onlangs mijn gehuurd appartement verlaten en bij uittrede (intrede ook) heeft checknet de plaatsbeschrijving gedaan. Mijn contract liep 28 februari af en op die dag is checknet langsgekomen. Op 1 maart heb ik het plaatsbeschrijving's document ontvangen en zou er nog voor 821 euro kosten zijn. Ik heb die dag zelf nog direct aan de verhuurders een Whatsapp bericht gestuurd dat ik niet akkoord ging met de plaatsbeschrijving van uittrede (ik heb dus ook niet getekend).
Er waren een aantal zaken op dat document dat gewoon niet correct waren (bv. schade die al zichtbaar was bij intrede).
600 euro van die 821 voor zaken die niet goed of genoeg gekuist waren zoals kalkaanslag op de kranen/douche en nog wat vet op de dampkap, dit waren terechte opmerkingen maar ik heb in dat zelfde whatsapp bericht gevraagd om zelf een groot deel van die zaken te kuisen. Ze hebben nooit op dat bericht geantwoord dus ik heb hen gebeld om te horen of dit nog mogelijk was, ze hebben toen gezegd dat ze die week geen tijd hadden dus dat ik volgende week maar moest komen. De eerste dag dat voor hen ging was 8 maart (gisteren dus) en toen ik daar aan kwam zeiden ze dat zij alles al gekuist hadden en dat ik dus niets meer moest doen dan de plaatsbeschrijving tekenen en gewoon betalen. Ik ben daar dus niet akkoord mee gegaan en ik ben vertrokken.
Nu vraag ik mij af wat mijn rechten zijn en wat de regels zijn rond het zelf nog in orde brengen van zaken die op de uittredende plaatsbeschrijving staan. Het kan toch niet zijn dat ik zelf niet de tijd heb om nog zaken in orde te brengen en dat ik gewoon moet betalen?