Ik doe al een tijdje voltijds tijdskrediet voor dementerende moeder. Mijn voltijds tijdskrediet loopt af 31 maart 2023. Mijn moeder is permanent opgenomen in wzc
op 30 januari 2023. Ik kan terug starten bij mijn werkgever vanaf 1 mei in een nieuwe functie, de oude functie is niet meer mogelijk. Mijn werkgever suggereert mantelzorgverlof sociaal recht te nemen voor de maand april ( volgens hem kan het voor administratieve hulp). Ik heb dit statuut tot eind 2023, echter dit statuut kan stopgezet worden ( cm: één van de voorwaarden is dat de zorgbehoevende persoon niet langer dan 90 dagen RESIDENTIEEL mag verblijven). Zodus einde april verblijft ze 91 dagen in wzc. De RVA is duidelijk: het mantelzorg statuut moet de volledige maand dekken ( net één dag tekort). Al tweemaal gevraagd aan cm wat residentieel betekent, haar adres is nog altijd op haar laatste woonplaats, maar niemand durft blijkbaar zijn hand in het vuur te steken: het enige antwoord is ze mag niet 90 dagen residentieel verblijven. En voor mijn werkgever is de maand april een loonlast als ik geen mantelzorgverlof neem. Moeilijk! Ik kan het natuurlijk aanvragen, maar als later blijkt dat het niet geldig is....toch wel grote problemen.