Mariëlle toch wel even de strafrechtelijke betekenis van belaging/stalking opzoeken. Jouw reactie is factueel onjuist. Belaging/stalking is het stelselmatig lastigvallen op een blijvende en herhaalde manier. Een tafel naast jou aanspreken omdat je ze - terecht of onterecht - te luidruchtig zou vinden heeft niets, maar dan ook niets met belaging te maken.Laat het zo. U ziet u als slachtoffer, maar zou u reageren dan kan men u beschuldigen van belaging en schuift u van slachtoffer naar dader.
Gelukkig!Mariëlle toch wel even de strafrechtelijke betekenis van belaging/stalking opzoeken. Jouw reactie is factueel onjuist. Belaging/stalking is het stelselmatig lastigvallen op een blijvende en herhaalde manier. Een tafel naast jou aanspreken omdat je ze - terecht of onterecht - te luidruchtig zou vinden heeft niets, maar dan ook niets met belaging te maken.Laat het zo. U ziet u als slachtoffer, maar zou u reageren dan kan men u beschuldigen van belaging en schuift u van slachtoffer naar dader.
Natuurlijk is dit een menselijk groot verschil .Hangt dit ook niet sterk af van het type restaurant? Eetcafé vs. sterrenrestaurant gaat toch een andere drukte zijn?
Ik vind persoonlijk, als wij in een gezamenlijke plaats zitten zoals een restaurant waar men gezellig wil genieten, moeten wij elkaar respecteren.
U bent zeker niet de enige die zo denkt. Ik denk zelfs dat de meesten het met u eens zijn, ook op dit forum. Alleen is er juridisch niets te beginnen tegen onbeleefde mensen op restaurant.Maar blijkbaar ben ik het enige hier die zo over denkt en anderen vinden dat als normaal