inkomen inwonende dochter

georges
Topic Starter

inkomen inwonende dochter

#1 , 07 jan 2010 14:03

Mijn dochter van 24 die afgestudeerd is en sinds september 2009 afgeschreven is naar het buitenland ( Z-Amerika) komt dit jaar terug naar België. Ze zal zich terug inschrijven op het adres van haar moeder ( mijn ex )Vermits mijn dochter hier gaat werken maakt haar moeder gewag van het feit dat haar inkomen hiermee omhoog zou gaan. Mijn dcohter is niet meer ten laste en zal dus gaan werken. Wat staat er haar te doen opdat men hiermee geen rekening zou houden voor het inkomen van de moeder ? ( heeft zijn belang bvb naar studietoelagen toe voor de andere kinderen)
met dank,

Georges,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 07 jan 2010 16:42

De dochter behoort fiscaal gezien niet tot het gezin van de moeder. Daar wordt geen rekening mee gehouden.
Alleen voor sommige subsidies , zoals vermindering verwarmingskosten , wordt het inkomen van alle inwonende personen meegeteld.
Het heeft geen invloed op haar pensioen en zo.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

georges
Topic Starter

#3 , 24 jan 2010 18:59

De dochter behoort fiscaal gezien niet tot het gezin van de moeder. Daar wordt geen rekening mee gehouden.
Alleen voor sommige subsidies , zoals vermindering verwarmingskosten , wordt het inkomen van alle inwonende personen meegeteld.
Het heeft geen invloed op haar pensioen en zo.
Met dank, maar nog even een onduidelijkheid. Heeft dit evenmin gevolgen voor het vervangingsinkomen dat mijn ex geniet ? ( ocmw of ziekenkas) Het zal van dit gegeven afhangen of mijn dochter terugkomt al dan niet. Mijn ex beweert dat haar dat teveel zal kosten omdat ze dan minder inkomen zou trekken? Klopt dit ?
met dank,

Georges,

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”