Allen,
kan iemand mij helpen? Ik heb op 09/04/09 een advocaat genomen om te scheiden via EOT. Hij vroeg hiervoor 1000€, 500€ voorschot en 500€ als de scheiding in orde was. Op 14/07 ben ik de eerste keer gaan tekenen, de twee zitting en defitieve was voorzien op 20/10. Spijtig genoeg door omstandigheden was ik niet kunnen gaan en werd de zitting verschoven naar 27/10. Mijn advocaat heeft zich niet de moeite genomen om mij te verwittigen zodat ik ook niet op deze zitting aanwezig was. Nu bel ik naar de rechtbank en blijkt dat ik de procedure volledig opnieuw moet herstarten. Mijn advocaat stuurt mij een eindafrekening voor 500€ ondanks het feit dat hij zijn werk niet eens goed gedaan heeft. Wat kan ik hiertegen doen? Ik heb geen bewijs gekregen van de eerste 500€ en we zijn niet eens gescheiden en hij vraagt ook al de tweede schijf van 500€. Vooraleer ik naar de stafhouder belde wilde ik even jullie mening. Kan een advocaat zo maar geld vragen, hij heeft niet eens een overzicht gestuurd waarvoor die 1000€ was, dus alles in het zwart volgens mij?
Bedankt voor jullie reacties.
Resul