Ik ben zelf alleenstaande vader met 3 kinderen, de oudste is 19 en woont volledig bij mij, DAVO schiet de alimentatie voor ipv zijn moeder. Mijn andere 2 kids (13 en 9) uit een andere relatie zijn co-ouderschap (week/week).
Mijn zoon van 19 zit nu 6de middelbaar en wil nog 7de jaar doen. Zijn relatie met zijn vriendin is stukgelopen eind augustus, hij kon ook voordien al agressief uit de hoek komen: stoelen kapot slaan, gat in de muur geklopt, op tafel en de muur schoppen en kloppen, dat zowel ik als mijn andere 2 kids er schrik van kregen. Enfin, sinds het nu uit is met zijn vriendin, is hij niet veel thuis. Deze week meldde hij op de bemiddeling dat hij hier niet meer wil wonen, maar bij de zus van mijn ex ( de moeder van de andere 2) en haar vriend wil wonen die allebei werken. Ik ben hier zelf tegen want dat gaat ruzie geven tussen mij en de andere 2 hun moeder, ben ik van overtuigd. Ook zijn echte moeder gaat niet akkoord hiermee. Hij is natuurlijk meerderjarig.... Kan hij dat zomaar? Hij wil de alimentatie die ik via DAVO van hem krijg zelf ontvangen, maar volgens mij kan dit niet, want das via een vonnis vastgelegd. Hij wil ook het kindergeld, maar kan dat zomaar? En ik gooi hem niet buiten, hij wil zelf weg, maar ik wil niet dat ik of mijn andere 2 opdraaien voor wat hij nog zou uitspoken. Ook qua kosten en zo? En het feit dat zowel ik als zijn echte moeder niet akkoord zijn met dat hij daar zo maar wil intrekken.... Kan iemand mij wat raad geven?