attest van woonst

bosprocureur

#16 , 06 jan 2010 20:07

Wetgeving was vroeger niet zo streng voor eigenaars wat betreft wanneer ze een huurder konden opzeggen.
Inderdaad, nu zou dit betekenen dat je het einde van een driejarige periode moet afwachten, en nog eens schadevergoeding bovenop. Neen dank U, zeker niet in het geval van mensen die een huis totaal verwaarlozen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
yeoldeinn

#17 , 07 jan 2010 17:11

Wetgeving was vroeger niet zo streng voor eigenaars wat betreft wanneer ze een huurder konden opzeggen.
Maar na een incorrecte opzeg, kan men toch terug opzeggen, mits inachtname van de wettelijke periode?

bosprocureur

#18 , 07 jan 2010 20:08

Maar na een incorrecte opzeg, kan men toch terug opzeggen, mits inachtname van de wettelijke periode?
Inderdaad, maar na verkoop heb je nu drie maand om op te zeggen, en is het bij incorrecte opzeg sowieso te laat om gewoon te herbeginnen.
In het slechtste geval, voor de koper dus, mag hij nog meer dan twee jaar wachten om geldig te kunnen opzeggen.
In die zin is de huurwetgeving dus wel degelijk veranderd in het voordeel van de huurders.

Reclame

Vandebos

#19 , 07 jan 2010 20:30

euhhh voor eigen bewoning kan hij nog steeds op eender welk ogenblik opzeggen met een periode van zes maanden...

bosprocureur

#20 , 07 jan 2010 20:35

euhhh voor eigen bewoning kan hij nog steeds op eender welk ogenblik opzeggen met een periode van zes maanden...
Inderdaad, ik had alleen dat voorbeeld, waar een huis na werken zou doorverhuurd worden, voor ogen.

Blijft toch dat de hele santenboetiek van opzeg van voorafaan opnieuw mag beginnen, ter ere van de bescherming van een niet meer bestaand "gezin".

Vandebos

#21 , 07 jan 2010 21:35

hehehe, de dag dat zowel de wetgeving als de ambtenarij volgens logische principes werken zit ik zonder werk en zonder hobby... maar een 5 en twee sterren met Euromillions zal sneller gebeuren denk ik, zelfs als ik niet meespeel...

yeoldeinn

#22 , 08 jan 2010 18:23

hehehe, de dag dat zowel de wetgeving als de ambtenarij volgens logische principes werken zit ik zonder werk en zonder hobby... maar een 5 en twee sterren met Euromillions zal sneller gebeuren denk ik, zelfs als ik niet meespeel...
Dit wordt ook mijn optie vrees ik :wink:

Terug naar “Huren”