Maar wat is de definitie van een handelspand? Er zijn activiteiten waarbij er geen klanten over je vloer komen, bv een vertaler, een webdesigner, een schrijver zelfs....
vind dat dan allemaal wel wa raar als ik hier de antwoorden samenvat , de verhuurder kan belast worden voor --- maar kan zich niet beroepen op een handelshuurovereenkomst . terwijl het toch vast staat dat de huurder het gebruikt heeft als handelspand en men de bestemming van een pand niet mag wijzigen zonder toestemming van de verhuurder .
Code: Selecteer alles
30 APRIL 1951. - BURGERLIJK WETBOEK BOEK III TITEL VIII HOOFDSTUK II AFDELING 2bis : Regels betreffende de handelshuur in het bijzonder.
§ 1. Handelshuur.
Artikel 1. <W> De bepalingen van deze afdelingen zijn van toepassing op de huur van onroerende goederen of gedeelten van onroerende goederen die, hetzij uitdrukkelijk of stilzwijgend vanaf de ingenottreding van de huurder, hetzij krachtens een uitdrukkelijke overeenkomst van partijen in de loop van de huur, door de huurder of door een onderhuurder in hoofdzaak gebruikt worden voor het uitoefenen van een kleinhandel of voor het bedrijf van een ambachtsman die rechtstreeks in contact staat met het publiek.
... Daar vallen volgens mij alle voorbeelden uit mijn 2 vorige antwoorden buiten want gaan niet om kleinhandel, noch om het bedrijf van een ambachtsman die rechtstreeks in contact staat met het publiek.Code: Selecteer alles
door de huurder of door een onderhuurder in hoofdzaak gebruikt worden voor het uitoefenen van een kleinhandel of voor het bedrijf van een ambachtsman die rechtstreeks in contact staat met het publiek.