Efkes een vraagje,
Ben al ongeveer 10 jaar gescheiden.
Er was toen een EOT opgemaakt dat mijn dochter om de 14 dagen de zondag naar de papa ging en ik ze moest brengen en halen alwaar ze verbleef.
Toen ze wat ouder was waren we onderling overeengekomen dat zij van de zaterdagmorgen tot de zondagavond bij hem verbleef, dit liep geruime tijd vlot. Toen is hij verhuist op zo'n 43 km verder en zoals bij zovelen liep de communicatie mis en eiste hij dat ik ze zoals op de EOT de zondag moest brengen en terug komen ophalen, ondertussen had ik een kindje van 3 maand oud. Maar omdat dit zo geschreven stond kon ik niet anders dan dit toe te passen. Ondanks pogingen was er geen gesprek meer mogelijk en heb ik hem via de vrederechter laten voorkomen en hebben de EOT aangepast dat hij ze kwam ophalen op zaterdag en ik ze terug kwam ophalen. Na een tijdje ging de communicatie weer beter. Nu 2 jaar later hadden we onderling overeengekomen dat hij de helft van een psycholoog ging betalen voor haar, tot het moment dat hij de rekening zag en ik de volle laag kreeg dat de rekening te hoog was(die kosten redelijk veel geld) Ik had toen gezegt dat ik dat wel ging betalen welliswaar niet onder vriendelijke verwoordingen. De week erna brief van een advokaat die hij had aangesteld met de eis om haar ieder weekend en de helft van de vakantie's te laten komen. Ik heb laten weten aan zijn advokaat dat ik niet akkoord was met ieder weekend wel om de 14 dagen en de helft van de vakantie's. Dit is dan zo opgesteld geweest door haar en ik heb deze ondertekend(welliswaar eerst even laten nalezen door een advokaat). Ik heb hem toen gevraagd of hij deze nieuwe regeling al zou toepassen en heb een paar dagen moeten wachten op antwoord en heeft toen gezegt van ja. Mijn vraag is, doe ik er verkeerd mee om dit al toe te passen terwijl dit nog niet is voorgekomen bij de jeugdrechter en ik nog geen papieren heb gekregen van zijn advokaat wanneer dit zou voorkomen bij de jeugdrechter?