Problemen met proximus.

Fore
Topic Starter

Problemen met proximus.

#1 , 24 dec 2009 15:35

Ik had TMF mobile (herlaadkaart), deze gebruikt het netwerk van proximus.
Op maandag 7/12/2009 werd ik aangesproken in Diepenbeek, door mensen van proximus dat ze een speciale actie hadden voor al bestaande proximus klanten (ik hoor hier dus bij). Zodat elke keer ik herlaad, ik mijn herlaad bedrag verdubbeld kreeg (zo had ik het toch begrepen).
Maar toen kreeg ik op woensdag 9/12/2009 een sms waarin staat dat ik ineens Vodaphone Paspoort was geworden (en véél minder voordelig dan tmf mobile). Ik heb toen diezelfde dag nog gebeld naar proximus en dit laten deactiveren. (ook die dag nog eens sms van gehad dat dit gebeurd was).
En nu ben ik Pay en Go.
Ik heb toen de dag nadien (zoals aangeven door de persoon die ik gebeld heb) opnieuw tmf mobile aangevraagd (wat ik nu wss één dees dagen hopelijk terug ben).

Maar nu kreeg ik vandaag eens (24/12/2009) een brief van proximus met het te betalen bedrag van maar liefst 157.5euro.
Ik dus nu terug opnieuw gebeld:
Toen ik vodaphone werd kreeg ik 15euro op mijn simkaart.
Hiervan moet ik dus 7.5euro van terug betalen.
ik moet ook 150euro betalen vanwege het verbreken van een abonoment.

Nu wanneer ik die maandag (7/12) tekende, stond er geen voorwaarden op, alleen mijn naam, gegevens, simkaart nummer enzo...
Enkele voorwaarden rond privacy van mijn gegevens.
Toen ik vroeg of ik daar een dubbel kon van krijgen hadden ze mij gezegd dat dit niet nodig was, omdat het niet om een abonement ging.

Nu dus na het bellen, hebben ze mij gezegd dat ik alleen die 7.5euro moet betalen( heb ik geen probleem mee)
en zouden ze me rond 20/1/2010 een brief sturen dat ik dus die 150euro niet moet betalen.

Ik heb dus nu vandaag (24/12) die 7.5euro betaald (moest voor 8/1/2010 betaald zijn)

Maar omdat circus blijft voorduren heb ik een vraag. Wat te doen als hier nog problemen blijven komen?

Vriendelijke groeten
Fore

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 dec 2009 16:40

Aangetekend schrijven met het gehele verhaal dat u hier heeft verteld. Ik zou daar persoonlijk ook nog naast de datum, de plaats en het uur bijvoegen waar u dit "voordeel" werd aangesmeerd, vriendelijk om de naam van de verkoper verzoeken en hen duidelijk laten weten dat indien uw probleem niet binnen de twee weken na kennisname wordt opgelost u een klacht wegens bedrieglijke verkoop zal deponeren.

Bovendien heb je het recht om bij aankoop van diensten binnen de 7 werkdagen vanaf de dag dat je de aankoop deed ervan af te zien. Best is natuurlijk dat je dat aan de provider schriftelijk had gemeld (lees aangetekend).

Fore
Topic Starter

#3 , 25 dec 2009 23:34

Bovendien heb je het recht om bij aankoop van diensten binnen de 7 werkdagen vanaf de dag dat je de aankoop deed ervan af te zien. Best is natuurlijk dat je dat aan de provider schriftelijk had gemeld (lees aangetekend).
Ze hebben mij een sms gestuurd dat deze gedeactiveerd was. Telt dit ook niet?

Reclame

Vandebos

#4 , 26 dec 2009 00:15

Dat is een begin, doch de wet zegt dat voor dergelijke contracten (diensten) de abonnee 7 dagen bedenktijd heeft en dat aangetekend dient te melden aan de dienst verstrekker mocht hij zich effectief bedenken.

GumGum

#5 , 31 dec 2009 16:16

M.i. is een clausule die een verbrekingsvergoeding oplegt aan de klant nietig, indien niet een clausule is voorzien die eenzelfde verbrekingsvergoeding toekent aan de klant bij onregelmatige opzeg door de verkoper.
Ik heb even de verkoopsvoorwaarden van Proximus nagelezen en vind niet direct een vergoeding terug die de klant zou ontvangen indien Proximus zelf het contract verbreekt.

WHPC "Art. 32. In de overeenkomsten gesloten tussen een verkoper en een consument, zijn onrechtmatig de bedingen en voorwaarden of de combinaties van bedingen en voorwaarden die ertoe strekken :
...
15. het bedrag vast te leggen van de vergoeding verschuldigd door de consument die zijn verplichtingen niet nakomt, zonder in een gelijkwaardige vergoeding te voorzien ten laste van de verkoper die in gebreke blijft;

..."

Terug naar “Consumenten Koop”