Open brief aan de bestuursverantwoordelijke van Antwerpen en

sperwer
Topic Starter

Open brief aan de bestuursverantwoordelijke van Antwerpen en

#1 , 30 jun 2006 07:58

Open brief aan de bestuursverantwoordelijke van Antwerpen en de media.

Geachte Patrick Janssens en bestuursleden,

Ik heb een vraagje voor u. Ik ben maar een gewone Antwerpenaar die alles met lede ogen aankijkt. De stad lijkt meer en meer de dieperik in te schuiven. Moorden ? volont?, agressie, criminaliteit, enz? Het lijkt wel of er geen politie meer is.

Maar dan realiseer ik me weer dat de politie andere taken heeft, zoals boetes schrijven, zware criminele verkeersovertreders pakken die even fout staan geparkeerd, of de moordenaars vatten die in plaats van 50 km/u rijden er 55 rijden. Geen tijd voor de kwajongensstreken van de allochtone jongeren.

En inderdaad, ik noem een koe een koe. Het zijn de allochtone jongeren die uw ganse stad ziek maken, het zijn niet d? jongeren het zijn de allochtone jongeren. Nu kan u met deze brief naar het inquisitie bureau, het CGKR, gaan maar ik trek het me niet meer aan. Ik heb lang genoeg gezwegen, het komt me de strot uit beste burgemeester. Ik wil dezelfde rechten en behandeling krijgen die de allochtonen krijgen. Ik ben de voor hen positieve benadering en voor mij negatieve discriminatie meer dan moe. Iedereen gelijk voor de wet. Ik dacht zelfs dat het in de grondwet staat.

Nu is er weer een man doodgeslagen en getrapt op een bus, een man van 54 die de allochtone jongeren wou bedaren. Hij heeft het moeten bekopen met zijn leven. Dank u Kardinaal Danneels. De daders kan men niet vinden, want waar was de politie? Juist de melkkoe van deze samenleving aan het melken. Dat brengt immers meer op dan de burger zijn veiligheid garanderen, en het is minder gevaarlijk. Voor uw agenten minder gevaarlijk dan toch. Echte moordenaars en criminelen vatten is blijkbaar iets te hoog gegrepen voor deze beleidsploeg

Nog een vraag beste burgemeester. Komen er nu ook protestmarsen? Gaat u nu ook voor deze man heel demonstratief op televisie staan wenen? Gaat u nu ook een week lang in het zwart rondlopen? Of is deze behandeling alleen voor de allochtone medeburger?

Ik kan het al raden, het zal dezelfde behandeling worden als Glen Wijnants kreeg toen hij door een groepje allochtonen werd doodgestoken.

Een laatste punt geachte burgemeester. Als het racisme opflakkert in Antwerpen dan hebben mensen zoals u en de media er de schuld aan. U omdat u niet al uw burgers gelijk behandeld en de media omdat ze van een allochtoon slachtoffer een media circus maken, en als het over een autochtoon slachtoffer gaat gaan ze het amper vermelden. Zo was gisteren op de rode staatszender vrt de reportage over de gestorven schildpad langer dan die van de doodgeslagen man.

Men andere woorden ik ben het beu, kotsbeu!!

En nee, ik ben geen Vlaams Belang stemmer. Maar de argumenten die ik heb om niet op het Vlaams Belang te stemmen worden stilaan kleiner en zwakker.

Met nog steeds vriendelijke maar enorm teleurgestelde groeten,

En hopend op een reactie

Nicolas R.

Gelieve door te sturen. Als de pers de moord wil afdoen als een incidentje volgens Kramers woordenboek is dat een storend voorval. Dan moeten we zelf maar zorgen dat uw buren, vrienden en familie op de hoogte blijven.

Een man wordt doodgeslagen en getrapt en voor de pers is het een "storend voorval" een incidentje. Wat een verschil met de berichtgeving ivm de vorige moorden.

Dit is een mail die nu rond gaat, wat is jullie mening hier over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bart de groot

#2 , 11 aug 2006 00:16

wow, jij hebt die brief beslist zelf geschreven ? spewer, en dan snel Nicolas R. eronder gezet.

Een mens moet af en toe z'n hart eens kunnen luchten ? sperwer. gelukkig dat er nog zo'n een forum is waar de mensen dat allemaal kwijt kunnen, anders zou er nog meer gebeuren, niet waar spewer.

Bjorn Ketels

#3 , 11 aug 2006 09:31

wow, jij hebt die brief beslist zelf geschreven ? spewer, en dan snel Nicolas R. eronder gezet.
De brief bevat te weinig spellingsfouten dus dat lijkt me onmogelijk...
[b]"[i]Cedant arma togae, concedat laurea linguae[/i]", Marcus Tullius CICERO, De Officiis 1, 22, 77.

"[i]Inter utrumque tene[/i]", Publius Ovidius NASO, Metamorphoses 2, 140.[/b]

Reclame

3399AAaa

#4 , 13 aug 2006 10:42

De brief bevat te weinig spellingsfouten dus dat lijkt me onmogelijk...
idd, sperwer geeft hier op het forum een waardevolle bijdrage, maar maakt spellingsfouten, en dat is in deze brief anders. Fout gokje...

sperwer
Topic Starter

#5 , 13 aug 2006 12:15

mijn schrijffouten hebben een medische oorsprong en heb daardoor zelfs mijn studie's gestopt.

Heb er jaren over gedaan om mij over dat probleem te zetten
Maar dankzij de medewerkers en ex-medewerkers van dit forum heb ik zelfs mijn studie's terug hervat.

Ik heb dus zelf ondervonden hoe dit forum mensen uit de problemen kan helpen en weer licht in de duisternis kan brengen.

Bjorn Ketels

#6 , 13 aug 2006 13:42

Mijn voorgaand bericht was dan ook in geen enkel opzicht als kwetsend of beledigend bedoeld. Het betrof enkel een objectieve vaststelling op grond waarvan ik kon besluiten dat U niet de briefschrijver was.
[b]"[i]Cedant arma togae, concedat laurea linguae[/i]", Marcus Tullius CICERO, De Officiis 1, 22, 77.

"[i]Inter utrumque tene[/i]", Publius Ovidius NASO, Metamorphoses 2, 140.[/b]

sperwer
Topic Starter

#7 , 13 aug 2006 18:24

Weet ik Bjorn,

3399AAaa

#8 , 15 aug 2006 09:45

mijn schrijffouten hebben een medische oorsprong en heb daardoor zelfs mijn studie's gestopt.

Maar dankzij de medewerkers en ex-medewerkers van dit forum heb ik zelfs mijn studie's terug hervat.

Ik heb dus zelf ondervonden hoe dit forum mensen uit de problemen kan helpen en weer licht in de duisternis kan brengen.
idd sperwer, ik vermoedde ook dat de spellingsfouten die je maakt niet in verhouding staan tot je kennis van juridische materie. Wat de bedoeling was van de criticus Bart de Groot begrijp ik ook niet.

Alleszins heb ik van jouw bijdragen op dit forum reeds veel opgestoken en getuig je van een goede juridische kennis. Daar gaat het hoofdzakelijk op dit forum om!!! En nu wij dat allemaal weten, zien we die spellingsfouten wel door de vingers. Beter een goed mens met wat spellingsfouten dan een slecht karakter met een perfecte spelling.... :wink:

paleosuchex

#9 , 15 aug 2006 10:30

Jammer dat alles en iedereen over ??n kam wordt geschoren, zo blijven wij op de plaats staan trappelen, alle duitsers zijn voor de vorige generatie slecht en alle Marokkanen zijn voor de huidige generatie slecht ?

Gelukkig zijn alle Belgen goed en de briefschrijver is ongetwijfeld de beste !

elsje

#10 , 15 aug 2006 11:14

Sperwer, doe zo voort!! Iedereen op zijn eigen manier.... ik denk dat jij al veel mensen hielp door jou bijdrage. En mensen a la DE GROOT doen juist het tegenovergestelde , die breken alleen af. :) mvg

Terug naar “Actuele Thema's”