vraag 1Nu is hij bezig om na nieuwjaar co-ouderschap te proberen verkrijgen via het gerecht.
Kan ik dat tegenhouden?
Wanneer sta je daar wel voor open? De scheiding van de ouders is waarschijnlijk niet iets dat maar 3 maanden zal duren hé. Dat moet je m.i. zeker meenemen in onderhandelingen. Mij lijkt het logisch dat je nu nog geen regeling dient te maken die nog een jaar of 15 moet meegaan, anders geraak je niet tot overeenkomsten.ik ben onthaalmoeder. dus ben altijd thuis voor mijn dochtertje. Daarmee dat ik nu nog geen coouderschap wil.
Een goed contact houden met de andere ouder lijkt mij als ik me eens straf mag uitdrukken net zo belangrijk als een goed contact houden met je dochtertje.Ik weet niet waarom hij een andere regeling wil
evt. waarom deze scheiding anders is dan de andere?
Over appelen en peren gesproken.Als dat voor jou niet van tel was toen jullie beslisten een kindje welkom te heten, waarom zou het dan nu ineens wel van tel zijn?
Bartie heeft Kafka verkeerd verkrachtOver appelen en peren gesproken.Als dat voor jou niet van tel was toen jullie beslisten een kindje welkom te heten, waarom zou het dan nu ineens wel van tel zijn?
Het krijgen annex hebben van een kind lijkt mij toch net iets anders dan het alleen instaan voor een kind...
Code: Selecteer alles
art. 374 BW .... Bij gebrek aan akkoord, in geval van gezamenlijk ouderlijk gezag, onderzoekt de rechtbank op vraag van minstens één van de ouders bij voorrang de mogelijkheid om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders vast te leggen.
Ik was misschien wat kort van stof. Wat ik, wat meer uitgebreid, bedoelde met deze opmerking was toch te waarschuwen niet te verzanden in het oprakelen van zulk 'verleden' tijdens een procedure. Ik zie niet in waarom een drugsVERLEDEN van tel kan zijn en wou gewoon even de hoop uitspreken dat er aan de TOEKOMST zou worden gedacht en die is in zulke zaken veelal het meest rooskleurig als (ex-)echtgenoten vooral goed met elkaar proberen te communiceren over de toekomst van hun kinderen, zonder daarbij dus nodeloos oude koeien uit de gracht te halen. Ik spreek dus alleen maar de hoop uit dat dat niet is wat met deze informatie zal gebeuren. Iedere ouder heeft evenveel recht op omgang met zijn kind, tenzij er recente moeilijkheden zijn die zouden kunnen verrechtvaardigen waarom de ene minder geschikt zou zijn dan de andere.Over appelen en peren gesproken.Als dat voor jou niet van tel was toen jullie beslisten een kindje welkom te heten, waarom zou het dan nu ineens wel van tel zijn?
Het krijgen annex hebben van een kind lijkt mij toch net iets anders dan het alleen instaan voor een kind...
De zaken vanavond nog regelen en zielsgelukkig zijn dat je kind niet het speeltje geworden is voor het grote gelijk waarbij de kans bestaat, hoe ongewild ook, in een spiraal terrecht te komen van bergen vol leed en ellende wat voor sommige allicht nog niet genoeg is om in te zien dat loyaliteitsmisbruik een ernstige vorm is om kinderen voor het leven te beschadigen.Wat moet ik nu best doen?
Ik weet niet waarom hij een andere regeling wil...
Een van die grootse dingen die je als ouder kan doen voor je kind is zorgen voor een goede gezonde hechte band met zijn andere ouder.Hij zegt dat ze zo geen band kunnen opbouwen.