Fiets verplaatsen door gemeenschappelijke delen

Xentro
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Fiets verplaatsen door gemeenschappelijke delen

#1 , 16 okt 2022 12:43

Beste,

Ik ben eigenaar van een appartement in Antwerpen. We hebben een gemeenschappelijke fietsenstalling in de garage. Deze is onbewaakt, afgeschermd door slechts 1 gemeenschappelijke deur (makkelijk mee binnen te sluipen) en mijn persoonlijke stalplaatsen zijn achter een hoek. Het is dus erg eenvoudig om een fiets te stelen uit deze stalling en dit is mij dan ook al overkomen.

Sinds kort moet mijn vriendin iets verder naar het werk en ze heeft zich daartoe een elektrische fiets aangeschaft. Deze kan ze perfect stallen op mijn terras. Gisteren vertrok ze met de fiets naar het werk toen ze de conciërge tegenkwam. Deze zei haar dat ze de fiets niet door de gemeenschappelijke delen mag vervoeren omdat hij dan te veel moet kuisen.

Ik heb de basisakte gisteren nog eens doorgenomen en hier wordt niets gespecifieerd over het gebruik van de lift, of over het vervoer van fietsen door gemeenschappelijke delen.

Verder wordt de lift regelmatig gebruikt door bv kinderwagens en steps, alsook voor verhuis. Deze doeleinden zijn allemaal wel toegestaan.

Het lijkt mij dat de conciërge een macht wil uitoefenen die hij niet heeft. Is dit correct? Zijn er bepaalde zaken/bewoordingen in de basisakte (of andere documenten misschien) die hem wel gelijk kunnen geven?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xentro
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2022 12:56

Zeer benieuwd hoe je dan aan de fietsenstalling geraakt als je niet door de garage (gemeenschappelijk deel) mag ...
De fietsenstalling heeft een aparte ingang. Dus hij bedoelde volgens mij de inkomhal en gangen om naar de appartementen te gaan.

LeenW

#3 , 16 okt 2022 13:11

Vaak is dit vastgelegd in de basisakte of huishoudelijk reglement, maar hier blijkbaar niet. De conciërge heeft dan ook niets te eisen, kuisen is nu eenmaal één van zijn basistaken.

Reclame

jef007

#4 , 16 okt 2022 15:18

woont uw vriendin officieel in dit gebouw?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”