Huur commercieel pand

Dave1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur commercieel pand

#1 , 05 okt 2022 22:09

Ik huur reeds 10 jaar een pand waar al tientallen jaren een café wordt in uitgebaat. Het bewuste pand is heel bouwvallig en wordt door de eigenaar niet onderhouden. Ik moet nu op vraag van de brouwerij een brandweerattest voorleggen. Wat wanneer de brandweer het pand afkeurt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 06 okt 2022 09:37

Dat is dan een geldige reden het huurceel met de brouwerij te verbreken, tenzij de verplichting tot onderhoud niet bij de huurder is gelegd.. Huur jij enkel het café, of het hele gebouw?

Dave1
Topic Starter

#3 , 06 okt 2022 23:59

Beste mava105 Ik huur het hele gebouw.

Reclame

mava105

#4 , 07 okt 2022 12:08

Dat is dan een geldige reden het huurceel met de brouwerij te verbreken, tenzij de verplichting tot onderhoud niet bij de huurder is gelegd.. Huur jij enkel het café, of het hele gebouw?
[/quote
Sorry, was even mis. Je kan de huurceel verbreken met de verhuurder. En dat blijkt dus niet de brouwerij te zijn. Als je niet wil verbreken omdat het een geode zaak is, met veel klanten en een hoog zakencijfer kan je naar de rechtbank stappen om de verhuurder te verplichten zijn onderhoudsplicht na te komen, of een schadevergoeding te vragen bij sluiting van de zaak hierdoor.

Terug naar “Huren”