Komt dit overeen met de Belgische wet? Of zijn ze "slim

0blivious
Topic Starter

Komt dit overeen met de Belgische wet? Of zijn ze "slim

#1 , 25 nov 2009 17:50

Heeft iemand dit al gezien??

http://video.google.ca/videoplay?docid= ... 4308031068#

Lijkt de Canadese wetgeving dan zoveel op Franse emmentaler?

Ik heb nu al zo een aantal van die videotjes gezien en ik sta versteld van wat er allemaal in verteld wordt..

Heeft iemand hier een grondige kennis van onze wetteksten en kan hij of zij me vertellen, na het zien van dit filmpje (dat ik trouwens gevonden heb op http://www.thinkfree.ca/index.php?optio ... &Itemid=59), of het bij ons ook zo is?

Kan toch niet....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
0blivious
Topic Starter

#2 , 25 nov 2009 22:10

Een aantal lezers maar weinig reacties... aka *bump* :)

digits

#3 , 28 nov 2009 18:07

misschien dat je kan zeggen waarover het gaat ? denk niet dat er veel mensen een 2 uur durende film over een onbekend onderwerp gaan uitkijken :p

Reclame

0blivious
Topic Starter

#4 , 29 nov 2009 20:45

....Dat wetten niet van toepassing zijn op uw natuurlijke persoon.

Het zou een "illusie" zijn.

Allé ja, te moeilijk om uit te leggen, deels omdat ik het ook niet volledig versta, je moet het gewoon zien om te begrijpen wat ik bedoel :)

Er zou een verschil zijn tussen een natuurlijke persoon en een artificiële persoon.

Het ene ben jij, zoals man of vrouw, het andere is een werknemer van een bedrijf. En als werknemer moet je je houden aan bepaalde wetten en regels.

Dit zou het gevolg zijn van je geboorte certificaat waar je feitelijk eigendom wordt van een bedrijf. Landen zijn bedrijven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 nov 2009 19:46

....???

In Antwerpen liep vroeger een oude man rond met ' Het licht' -
Nochtand heeft Amerika zijn " Declaration of Independence" en daar lees ik niets over bedrijven in.

PS ook niets over mafkezen.
PsPS men is daar ook tegen sociale zekerheid.

0blivious
Topic Starter

#6 , 08 dec 2009 23:04

en....?? iemand dit kunnen gezien?

Wat is jullie mening?

Rebel-with-a-cause

#7 , 09 dec 2009 09:16

en....?? iemand dit kunnen gezien?

Wat is jullie mening?
Mijn mening is dat dit voor mij als een 'hoax' mag beschouwd worden.

0blivious
Topic Starter

#8 , 17 dec 2009 10:35

Ik weet het nog niet zo ze, ik heb er mij wat in verdiept en ze zijn er nogal serieus mee bezig, maar het gaat hem blijkbaar vooral om de Anglo-Saxische landen (US, Canada, UK, Australië)..

Het concept om de mens terug zelfstandig te maken (en minder afhankelijk van de staat) vind ik wel intrigerend, maar dit is zeker geen hoax.

Ik kan er volledig naast zitten, hé daarom dat ik hier ook eens wil polsen om te weten wat jullie, de kenners ;), ervan denken :)

Terug naar “Archief”