Iemand reis geboekt op mijn naam

icegod
Topic Starter

Iemand reis geboekt op mijn naam

#1 , 12 dec 2009 22:45

Hallo, ik ben nieuw op deze forum dus hopelijk plaats ik dit op de juiste plaats.

Enkele dagen geleden kreeg ik een bericht van Neckermann dat ze mijn betaling betreffende een reis nog niet ontvangen hadden. Ik vond dit zeer vreemd want kon me niet herinneren dat ik een reis had geboekt. Nadat ik contact had opgenomen met Neckermann hiervoor zeiden ze mij dat ik via hun website op 22/11 die reis had geboekt.

Wat blijkt nu dat er gebeurt is. Iemand met wie ik ruzie heb gehad heeft deze reis achter mijn rug om geboekt. Nadat ik dit te weten ben gekomen heb ik nogmaals contact opgenomen met Neckermann. Ze zeiden door het feit dat de reis op mijn naam staat dat ik verplicht ben deze te betalen, of te anuleren en 80% schadevergoeding te betalen.

Nu is mijn vraag, kan dit zomaar? Dit is toch echt een onveilig systeem, waar zelfs niet eens achter rijksregisternummer ofzo wordt gevraagd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 12 dec 2009 23:16

Op grond van welke van uw persoonlijke gegevens werd die reis geboekt?
Werd er een voorschot betaald via een rekening op uw naam?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

icegod
Topic Starter

#3 , 12 dec 2009 23:38

Er werd enkel mijn naam en adres opgegeven, dus verder niks van persoonlijke gegevens. Er werd niets betaalt voor de reis.

Reclame

roharro

#4 , 12 dec 2009 23:50

Heb je geen klacht ingediend? Als enkel naam en adres zijn opgegeven, zonder enige vorm van identiteitscontrole of handtekening, dan is er geen geldig kontrakt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2009 00:12

Jij hebt geen reis geboekt. Men kan je dus niets maken.

scorpioen

icegod
Topic Starter

#6 , 13 dec 2009 00:41

Dus wat doe ik dan het beste? Neckermann contacteren en laten weten dat ik de reis niet betaal, of gewoon niet meer op reageren?

Ik wil jullie alvast bedanken voor de zeer snelle reacties!

Vandebos

#7 , 13 dec 2009 01:07

aangetekend betwisten dat je deze reis hebt geboekt. Hen verzoeken je binnen de 14 dagen na kennisname schrijven de bewijzen voor te leggen dat jij diegene bent die effectief deze reis hebt geboekt.

Klacht indienen bij politie tegen onbekenden dat er misbruik is gemaakt van je persoonsgegevens om een reis te boeken.

Terug naar “Consumenten Koop”