alimentatie kind 12 jaar

murblo
Topic Starter

alimentatie kind 12 jaar

#1 , 11 dec 2009 08:16

Beste mensen,

In mei komt het beroep voorvan de ex van mijn vriend voor zijn zoon van 12 die voltijds (met weekend om de 14 dagen bij haar) bij ons verblijft.
Na een jaar weigering van iets te onderhouden voor haar zoon met alle excuses vandien, hebben we vredegerecht op volledige lijn gelijk gekregen.
Nu is ze in beroep gegaan want 150 vindt ze teveel (ze heeft een inkomen van 1550 en woont samen met haar vriend). ze wil 100 met alle kosten in en kindergeld van jongste (nog bilocatie volledig voor haar wegens financieel verlies van de oudste)
Nu is mijn vraag : ze werkte al maar 85%, en nu al verkondigd ze dat ze het niet aankan en vanaf augustus 2010 nog minder gaar werken??? plots?
Is dit geen verdoken manier om minder te moeten betalen?
Ze werkt als logopediste daguren, geen weekends in gezondheidszorg. en 1 kind bilocatie.... mijn vriend werkt 30 dagen op 31 bij wijze van spreken.
Moet die dan gestraft worden omdat mevrouw te lui is?
Tevens ziet ze het kindergeld van jongste als compensatie (wat vrederechter van de tafel heeft geschoven..;) van "verlies van kindergeld oudste" van oudste.
Maakt ze daar nu toch nog kans in? is toch bilocatie????
Ze beweert dat ze financieel moeilijk heeft om rond te komen : wij hebben 3500 euro alimentatie aan haar moeten betalen, 2x heeft ze de helft van zijn belastingsteruggave gehad : totaal van 5500 euro en nu heeft ze onlangs een 20000 van vereff als voorschot gehad, er blijft nog 20000 om te verdelen. hoe kan het financieel moeilijk zijn???
begrijpe wie begrijpe kan, maar hier berust toch totaal slechte wil tot betalen, of zie ik het verkeerd?

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 11 dec 2009 19:52

Dag murblo,

het valt op dat jij het wel durft te hebben over de inkomens van de tegenpartij, doch niet over jullie eigen inkomens (doch alvast niet die van de papa). De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, point final.
Dat is toch volkomen normaal?
Uw vriend zal zijn verantwoordelijkheden moeten nemen en ja!!! dat kost geld!!!!

mvg

murblo
Topic Starter

#3 , 12 dec 2009 00:31

tsja hendrik,

wij betalen al sinds september 2008 alles voor hem, tsja
en ja hij heeft een goed inkomen maar hij werkt ook al meer dan 100%, en ik werk ook, dus gelieve uw commentaar voor u te houden als u de feiten niet kent.,wij voeden even 6 kinderen op.en die komen niks tekort
zij woont trouwens ook samen hoor....whatever en eigen middelen en inkomen, ok dan zullen wij ook maar even minder gaan werken?

is dat dan de oplossing???????????????????????,,
dan kunnen we ook liegen en bedriegen, raar dat de vrederechter haar doorheeft...;of is die vrouw (ja een vrouw dan nog) onbekwaam?

mvg

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”