Dan doe je opnieuw keuring voor verkoop gewoonEn stel dat de wagen binnen de 3 maanden nog niet is verkocht. Wat dan? Dan zit je daar met een geperforeerd inschrijvingsbewijs.
Okee das fijn! Enkel nu nog afwachten op mijn autootje die ik morgen mag ophalenAls u de wagen wilt verkopen, geeft u uw beide delen van het inschrijvingsbewijs mee met de koper.
Om zeker te zijn dat deze niets fout doet hiermee (want de wagen is immers ingeschreven op uw naam), dien je deze aan te bieden bij de keuring en zij zullen je inschrijvingsbewijs doorprikken en afstempelen (na de keuring voor verkoop).
Met een doorgeprikt inschrijvingsbewijs weet een eventuele controleur dat de wagen verkocht is.
Het attest van verlies heeft op dit moment geen waarde meer trouwens.
Beste, ik heb inderdaad mijn plaat dinsdag gekregen met daarbij toegevoegd het kentekenbewijs. Nu morgen eindelijk de auto ophalen bij de garageGeen paniek
Op het "roze inschrijvingsformulier" (aanvraag nummerplaat) staan Uw gegevens, dus komt de plaat op Uw naam en wordt op Uw adres afgeleverd.
Bewijs van verlies staat altijd op naam van de laatste eigenaar die het verlies ook heeft moeten aangeven om dat document te kunnen bekomen en om het voertuig te kunnen verkopen.
Indien er iets niet in orde was dan had U Uw documenten gelijk mee terug gekregen van de DIV beambte.
Dus NO WORRY and BE HAPPY (wwarschijnlijk maandag of dinsdag)
Ik dacht zelfs dat de termijn 2 maanden was, geen 3 maanden, waarbinnen de papieren nog geldig zijn.En stel dat de wagen binnen de 3 maanden nog niet is verkocht. Wat dan? Dan zit je daar met een geperforeerd inschrijvingsbewijs.