Opzegperiode

Jennytjj
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzegperiode

#1 , 25 mar 2022 16:19

Ik heb een vervroegde opzeg gedaan waardoor ik nu 3 maand huishuur moet betalen aan de verhuurder dit voor de maand Maart - April die al betaald zijn en voor de maand mei in principe ook.

Nu omdat ik op 1 April verhuis naar mijn nieuwe woning en de dag erna de vorige woning nog zou schoonmaken eer de plaatsbeschrijving plaatsvind heeft de verhuurder me gecontacteerd dat het van mij uit correct zou zijn dat ik de dag nadien de sleutels overhandig omdat hij van begin mei werken in het appartement wil uitvoeren.

Omwille ik er niet veel vanaf weet vraag ik mij af of dit wettelijk gezien zomaar kan dat hij de maand mei nog huishuur vraagt dat ik moet betalen terwijl hij werken daarin gaat uitvoeren en of ik verplicht ben de sleutels al af te geven terwijl de opzegperiode nog loopt tot en met einde mei.

Wie kan me hier mee helpen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 25 mar 2022 19:43

U bent verplicht om de opzegperiode volledig te betalen.
U bent niet verplicht om de sleutels af te geven voor het einde van deze termijn.

U kunt wel met de verhuurder overeenkomen om een deel van de opzegtermijn niet te betalen, in ruil voor een vervroegde sleuteloverdracht, maar zet dit wel op papier.

Reclame

Terug naar “Huren”