Stelling:
Ik vraag een ondernemer om een offerte te maken voor het uitvoeren van werken aan ons huis.
De offerte wordt na een plaatsbezoek opgemaakt.
Verschillende posten worden vermeld met hun individuele prijs.
Onderaan die opsomming wordt een totaal bedrag vermeld.
We tellen de kosten per post op en vergelijken dit met de opgegeven totaalsom.
Hier blijkt dat men 1 van de posten is vergeten bijtellen.
We gaan akkoord voor het uitvoeren van de werken aan de geboden totaalprijs.
Een deel van de werken werd ondertussen uitgevoerd en daarvoor werd een factuur gestuurd.
Hier heeft men het in de offerte ‘vergeten’ item wel bijgeteld.
We denken met betalen te wachten tot de werken volledig uitgevoerd zijn, we een 2e factuur ontvangen en we dus een totaalsom kunnen bepalen. De werken zullen voltooid zijn binnen de betaalperiode van de eerste factuur.
Vraag:
Welk bedrag zullen we nu verplicht moeten betalen? Dat van de offerte of het totaal van de beide facturen?
Alvast bedankt voor jullie advies.