SAMENLEVINGSCONTRACT gemeentehuis

vandaag
Topic Starter

SAMENLEVINGSCONTRACT gemeentehuis

#1 , 07 dec 2009 22:30

mijn exvrienden is een paar maand geleden bij een andere gaan inwonen maar nu blijkt dat we nog een samenlevingscontract hebben ,ik woon nog steeds in mijn eigen huis ,nu is mijn vraag wat gebeurd er als ik dat niet opzeg wat kan ze me aandoen? en moet dat teniet gedaan worden als je wil trouwen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 08 dec 2009 16:10

wettelijke samenwoning verplicht raar maar waar niet tot 'samenwonen'.

waarom zou u het niet opzeggen? u kan daarvoor toch gewoon bij de gemeente langsgaan?

Reclame

j.demoor

#4 , 09 dec 2009 10:43

Ik ga ervan uit dat u met ‘samenlevingscontract’ bedoelt ‘wettelijke samenwoning’.

“Art.1476...§ 2. De wettelijke samenwoning houdt op wanneer een van de partijen in het huwelijk treedt of overlijdt, of wanneer er een einde aan wordt gemaakt overeenkomstig het bepaalde in deze paragraaf. De wettelijke samenwoning kan worden beëindigd hetzij in onderlinge overeenstemming door de samenwonenden, hetzij eenzijdig door een van de samenwonenden door middel van een schriftelijke verklaring die tegen ontvangstbewijs wordt overhandigd aan de ambtenaar van de burgerlijke stand, zoals bepaald in het volgende lid...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”