Online scheiden

yarisken
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Online scheiden

#1 , 22 feb 2022 08:40

Beste,

Mijn vrouw en ik gaan scheiden in redelijk goede verstandhouding. We hebben 2 kinderen dus die gaan voor alles.
We hebben een huis samen en normaal gezien ga ik haar uitkopen.

Ik was deze site tegengekomen.
https://www.hegislegal.be/a-64484711/de ... escription
Voor 600 euro kunnen we al scheiden. Een bemiddelaar had ik ook is prijsgevraagd en dat was 2000 euro voor een "makkelijk" dossier. Wel veel geld.

Heeft iemand ervaring met online scheiden ? Of toch beter via een bemiddelaar ?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Evi (Odos)
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 22 feb 2022 13:12

Bemiddelaars kiezen zelf hun tarief. Het kan zeker een stuk goedkoper dan 2000 euro.
Afhankelijk van jullie inkomen is bemiddeling via rechtsbijstand mogelijk.

Online scheiden is vrij "standaard", in die zin dat je geen overeenkomst volledig op maat moet verwachten zoals dat wel het geval is via bemiddeling. Sommige bemiddelaars werken ook online, zodat een of meerdere verplaatsingen niet nodig zijn.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Kali

#4 , 22 feb 2022 14:46

Een gewone advocaat (moet daarom geen bemiddelaar zijn) kan als jullie goed en duidelijk weten wat jullie willen evengoed de EOT op papier zetten...

yarisken
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 feb 2022 08:52

Bedankt voor de reacties allen.
Misschien dat een notaris nog het beste is aangezien ik mijn vrouw ga uitkopen en we daar toch moeten langsgaan dan.
Nog te bekijken !

eylis

#6 , 23 feb 2022 09:31

Een notaris is in uw situatie inderdaad het beste: Hij kan de wensen van beide partijen verzamelen en daartoe voorstellen adviseren die aan beiden tegemoetkomen. Hij zal zich bekommeren om de nodige documenten, correcte afspraken mbt tot de kinderen, de formulering in het EOT-document, de registratie van de echtscheiding en de correcte afhandeling en registratie van de uitkoop van de woning.

Terug naar “Echtscheiding”