LOON ECHTGENOTE (ifv alimentatie)

Sarah.kesteloot
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

LOON ECHTGENOTE (ifv alimentatie)

#1 , 12 feb 2022 07:35

Ik ben sinds één jaar bezig om alimentatie te krijgen voor mijn dochter van bijna 13. (ik heb nog zoontje van 5 van een andere papa)

De tegenpartij verzwijgt weliswaar het loon/inkomen van mijn ex zijn nieuwe partner waarmee hij gehuwd is.

Ik ben alleenstaande, hij is gehuwd en heeft een 2e kind met haar.
Waarom dient hier geen rekening gehouden te worden met haar inkomen???
Zij hebben toch samen 2 inkomens, terwijl ik maar 1 inkomen heb?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 12 feb 2022 14:34

Loon partner van uw ex hebben geen invloed op alimentatie en dienen niet te worden doorgegeven. Is geen partij in het geding.

https://www.familierecht.vlaanderen/Fam ... tatie-kind

https://www.vlaanderen.be/alimentatie-o ... suitkering

https://alimentatie.rechtbanken-tribuna ... troduction
Rekentool van Voorzitter HvB Antwerpen Hobin wordt op dit ogenblik het meeste gebruikt.

eylis

#3 , 12 feb 2022 15:46

Om de logica hiervan te begrijpen, moet je het als volgt proberen te zien: de nieuwe partner van de betrokken ouder kan wettelijk nooit verplicht worden om haar loonfiches voor te leggen bij een gerechtelijk vonnis. Om de eenvoudige reden (zoals Fransiscus aangeeft) deze persoon geen betrokken partij is in dit geschil. Men kent bovendien niet de lastensituatie van de nieuwe partner. Misschien heeft ze wel andere personen ten laste. Dat is allemaal ook niet uit te zoeken omdat men van deze persoon alweer niet kan eisen privégegevens voor te leggen.
Bovendien is het inkomen van de nieuwe partner ook geen vast gegeven. Immers: van de nieuwe partner kan ook gescheiden worden (en dan wordt het wel héél ingewikkeld...) En, u kan ook hertrouwen. Zelfs met een heel vermogende persoon zonder kinderen ten laste. Gaat u dan een hoge alimentatie aan de andere ouder betalen? Nee dus.

Reclame

Sarah.kesteloot
Topic Starter

#4 , 13 feb 2022 11:08

Oke maar waarom mocht hij dan wel mijn nieuwe vriend (in een rolstoel) waar ik nog NIET mee samen woon, vermelden in zijn "verdediging"

eylis

#5 , 13 feb 2022 12:03

Men mag en kan in zijn verdediging alles vermelden wat je maar kan verzinnen. Of het een zinnig argument is, is een andere zaak. Rechters kijken door de argumenteringen en pleidooien van advocaten heen heus wel naar de wettelijke aard en bewijsbare grondige feiten van de zaak.

Sarah.kesteloot
Topic Starter

#6 , 13 feb 2022 12:09

Bedankt voor de info!

Terug naar “Echtscheiding”