Aanvullingen op uittredende plaatsbeschrijving

KJ86

Re: Aanvullingen op uittredende plaatsbeschrijving

#16 , 04 feb 2022 17:11

Je moet altijd naar de feitelijke situatie kijken, misschien had de verhuurder een verstopping opgemerkt. Plat dak en koepel reinigen is bovendien voor de huurder.
Het is ook rijkelijk laat en zelfs verdacht dat de huurder na het contract uitspraken begint te doen over huisvredebreuk of inklimming. Dergelijke zaken moeten onmiddellijk gemeld worden aan de politie.
Huurder heeft er 7 jaar gewoond, belaging zal dan toch niet aan de orde of het moet één van die mokkeltjes zijn die de aandacht leuk vindt.
Ronduit schandalig dat hardwerkende gepensioneerde mensen afgeschilderd worden als criminelen en slag in het gezicht van de vrouwen die echt belaagd worden.

Laat de strafrechtelijke onzin maar achterwege, dit is duidelijk een burgerlijke zaak.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cimabelle
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 feb 2022 13:43

Aan Fransicus: Wij dienen niet heropgevoed te worden. Wij deden als goede huisvaders ons deel meer dan genoeg. Het feit dat de verhuurder ongevraagd en onaangekondigd in onze tuin kwam of zelfs boven onze glazen dakkoepel in de keuken zal dan ook wel met de beste intenties zijn geweest. Ik zie dat meer als huisvredebreuk. Doch heb ik er niet moeilijk over gedaan.
Poster, ik vrees dat u de reactie van Fransiscus te snel las....Hij schrijft precies het tegenovergestelde: namelijk dat de verhuurder met zijn "heropvoedende bemoeienissen behoorlijk in de fout gaat...
Excuses, Klopt volledig. Ik was te snel... Mijn excuses @ Fransicus. Het was KJ86 waar dat antwoord voor bestemd was.

Cimabelle
Topic Starter

#18 , 08 feb 2022 13:56

Je moet altijd naar de feitelijke situatie kijken, misschien had de verhuurder een verstopping opgemerkt. Plat dak en koepel reinigen is bovendien voor de huurder.
Het is ook rijkelijk laat en zelfs verdacht dat de huurder na het contract uitspraken begint te doen over huisvredebreuk of inklimming. Dergelijke zaken moeten onmiddellijk gemeld worden aan de politie.
Huurder heeft er 7 jaar gewoond, belaging zal dan toch niet aan de orde of het moet één van die mokkeltjes zijn die de aandacht leuk vindt.
Ronduit schandalig dat hardwerkende gepensioneerde mensen afgeschilderd worden als criminelen en slag in het gezicht van de vrouwen die echt belaagd worden.

Laat de strafrechtelijke onzin maar achterwege, dit is duidelijk een burgerlijke zaak.
Van verstopping was geen sprake. Het ging om het reinigen van zijn dakgoot. Ons plat dak en koepel hebben wij steeds heel proper schoon gemaakt. Want inderdaad dat was onze taak. Ik begin enkel over het feit dat de verhuurder vaak in onze tuin of boven op ons dak stond zonder dit vooraf met ons te bespreken om duidelijk te maken dat wij hier nooit moeilijk over hebben gedaan. We begrijpen dan ook niet waarom de verhuurder nu moeilijk doet. En Akkoord ik zal dan wel eens gevloekt hebben omdat ik gesteld ben op mijn privacy, maar het is mij nooit in mijn hoofd gekomen om hier verdere stappen te ondernemen. Ik ben dit toppic enkel en alleen gestart omdat ik niet vind dat wij moeten opdraaien voor kosten die naar mijn inziens door de verhuurder moeten gebeuren. Ik wilde aftoetsen hoe de rest hierover dacht. het woord belaging heb ik zelf nooit in de mond genomen.

Dat ze gepensioneerd zijn is een feit en dat ze misschien ook hard gewerkt hebben dat is goed mogelijk. Ik ben jong en ik werk ook hard. Maar als ik kosten moeten betalen die ik onterecht vind, dan sta ik ook op mijn achterpoten... Ik kan de centen ook goed gebruiken. Dus als ik ze niet ONTERECHT moet uitgeven, dan graag.

Reclame

KJ86

#19 , 08 feb 2022 23:21

Dan is het simpel, in eerste instantie zeg je gewoon dat je het niet kapot gemaakt hebt aan de verhuurder en als die de waarborg niet vrijgeeft ga je naar het vredegerecht en zeg je daar dat je het niet kapot gemaakt hebt.

De zaken die Franciscus aanhaalt heeft hij niet verzonnen, die heeft hij geïnterpreteerd uit uw uitleg. Ik versta volkomen wat dat hij bedoelt maar ik begrijp dat de waarheid genuanceerder is.

De reden waarom dat de verhuurder moeilijk doet, kan ik u uitleggen. Aan uw relaas versta ik dat het hem geweldig gefrustreerd heeft dat jullie te weinig onderhoud deden. Een verhuurder kan daar weinig of niets tegen doen zo lang dat het contract loopt, enkel de schade verhalen op het einde van de overeenkomst.

Wat is er nu feitelijk gebeurd, de verhuurder heeft deze schade niet durven vragen bij de rondgang omdat jullie zeven jaren buren zijn geweest. Je ziet het veel bij particuliere verhuurders, ze durven de confrontatie niet aangaan. Huurders kunnen verbaal gewelddadig worden als ze op hun fouten gewezen worden. Kijk maar naar think, die begint al te flippen en te verwijten als je iets op een forum schrijft dat niet in zijn kraam past.

De verhuurder heeft dan de tuinman gecontacteerd om de tuin aan te pakken maar dat is een professioneel. Die herkent schade door gebrekkig onderhoud. Tijdens de duurtijd van het contract heb je immers genoeg tijd gehad om te verticuteren, bij te zaaien, het onkruid te verwijderen, te bemesten, enz...
De tuinman heeft de verhuurder vervolgens geadviseerd om de schade te verhalen.

JohnD

#20 , 09 feb 2022 03:25

Huurders kunnen verbaal gewelddadig worden als ze op hun fouten gewezen worden. Kijk maar naar think, die begint al te flippen en te verwijten als je iets op een forum schrijft dat niet in zijn kraam past.

De verhuurder heeft dan de tuinman gecontacteerd om de tuin aan te pakken maar dat is een professioneel. Die herkent schade door gebrekkig onderhoud. Tijdens de duurtijd van het contract heb je immers genoeg tijd gehad om te verticuteren, bij te zaaien, het onkruid te verwijderen, te bemesten, enz...
De tuinman heeft de verhuurder vervolgens geadviseerd om de schade te verhalen.
Ik vind, KJ86, eerlijk gezegd, dat ge hier nu ook weer niet moet overdrijven. Goed, think is misschien huurder, so what. Hij bekijkt de zaken dus logischerwijze vanuit het standpunt van de huurder. Misschien nog niet opgemerkt, maar ik doe dat ook. En mijn ervaring in deze (> 20j.), is gewoon dat ge NOOIT ofte NOOIT in de buurt van uw verhuurder moet gaan wonen, liefst nog zo ver mogelijk want een verhuurder in uw buurt dat is gewoon vragen naar problemen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus

#21 , 09 feb 2022 11:38

Wat is heb geschreven is geen fictie hoor maar echt gebeurde en vervolgde situaties.
En inderdaad bij twee cases gepensioneerde verhuurders die het de huurders danig lastig hebben gemaakt. De tussenkomst op strafrechtelijk vlak was meer dan gerechtvaardigd. Een van de zaken is trouwens na een passage via onderzoeksrechter 'iets' minder goed afgelopen voor de verhuurder.

Maar uiteraard ken ik ook cases waar de huurder totaal in de fout is gegaan met quasi soortgelijke gevolgen.

Terug naar “Huren”