Federale politie - ik ben aangst van 2008

nazmul
Topic Starter

Federale politie - ik ben aangst van 2008

#1 , 04 dec 2009 20:51

# Ik had Federale politie controle in 2008 in begin. Ik ben zelfstandige gewest (voor 9 of 10 maanden, voor klein Telecommunicatie).

# Van 2008 tot vandaag, ik heb allen een papier van Federale politie controle (1 blad). als volgend voorbeeld (begin/eind).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ begin
Politie
Federale gerechtelijke politie stadnaam
straat 11-11
22222 stadnaam

tel:
fax:
email:

Ontvangstbewijs
--------------------------------------------------------------------------------
de ondergetekende (naam),
Wonend/kantoor houdend te: straat 11-11
Verklaart ontvangen te hebben:

- lossedocumente
- usb-stick
- desktoppc + muis + scherm

stadnaam, ......02/2008
agent hebt handtekening hier
(handtekening, naam + ev.graad)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- eind

# Mag ik deze dienst aanvragen mijn papier terug te geven nu? ik heb niks met telecom, ik ben niet zelfstandig, wil ik noits. Ik moet naar OCMW terug gaan, een ik ben in werk zoeken.
######################################################################
1. In Realiteit, Federale controle toen in beslag genomen, dat nu ik heb nodig:

a) Mijn Moeder land Paspoort (ik ben nog niet belg, na 1 jaar kan ik aanvragen, dus mijn moeder land paspoort, kan zomaar weg nemen? Kan dan ook mijn Belgisch Identiteitskaart voor vreemdeling weg nemen?)

b) Mijn Diploma's (Taal + IT ) weg genomen

c) Laptop + computer (voor 1 week heb ik geen, computer alles gerecht deurwaarder genomen, ik heb schulden daarom)

Vraag Ann uw: Kan ik a, b, c terug aanvragen van Federale politie ( van 2008 brief bewijs? tegen wet, of is het nooit terug te verkrijgen?)

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2009 09:41

Enig idee welke dienst ---
Was dat Computer Crime Unit?
Was dat een dienst vreemdelingenpolitie?
Was dat met een bevelschrift van een onderzoeksrechter?
Diegene die getekend heeft staat daar bij officier van gerechtelijke politie?
Staat daar een dossiernummer bij - staat daar een PV nr op?
Staat daar een naam van een onderzoeksrechter op?
Normaal kan u een brief richten aan de onderzoeksrechter of de procureur die met de zaak gelast zijn.
Deze beslissen wat er verder zal gebeuren.

Vraag aan uw kwartieragent desnoods eens wat het dokument kan zeggen en waar je moet zijn.

Wat uw identiteitsdokumenten betreft zelfde vragen

Een gerechtsdeurwaarder treedt niet op voor de politie die hebben voldoende bevoegdheden om iets in beslag te nemen
Een gerechtsdeurwaarder recupereert niet bedaalde goederen nog eigendom van de verkoper.

nazmul
Topic Starter

#3 , 05 dec 2009 15:24

Enig idee welke dienst ---
Was dat Computer Crime Unit?
= neen
Was dat een dienst vreemdelingenpolitie?
= neen
Was dat met een bevelschrift van een onderzoeksrechter?
= JA, als binnen gekomen met 5 persoon, iemand hebt gelezen iets van een blad. Maar dat heb ik niet.
Diegene die getekend heeft staat daar bij officier van gerechtelijke politie?
= IK WEET HET NIET, bekijk de bijlage
Staat daar een dossiernummer bij - staat daar een PV nr op?
= IK WEET HET NIET, bekijke de bijlage.
Staat daar een naam van een onderzoeksrechter op?
Normaal kan u een brief richten aan de onderzoeksrechter of de procureur die met de zaak gelast zijn.
Deze beslissen wat er verder zal gebeuren.
= EEN PERSOON NAAM HEB IK.
= Hij is Commissaris, na het controle, volgende dag ik was gevraagd (mondeling) naar zijn bureau te komen, ik ben daar gewest, dan Commissaris mij in zijn auto naar mijn boekhouder kantoor gegaan, van daar hij alles papier genomen. Bekijk het bijlage.

***Vraag aan uw kwartieragent desnoods eens wat het dokument kan zeggen en waar je moet zijn. Wat uw identiteitsdokumenten betreft zelfde vragen
= KAN desnoods mij terug in probleem zetten, ik heb al schulden, als ik vraag
alle proceduur ga opnieuw beginnen, ik wil allen mijn paspoort, diploma's bewijs?

X = #Een gerechtsdeurwaarder treedt niet op voor de politie die hebben voldoende bevoegdheden om iets in beslag te nemen
Een gerechtsdeurwaarder recupereert niet bedaalde goederen nog eigendom van de verkoper.
= Dat ik heb begrijpt, dat kan ik vergeten

Ik heb gewoon anonymus bijlage gemaakt van mijn originele, de zijn bijna zelfde.

Mvg

* tijd van het controle ik heb allen 1 blad van FGP.
Afbeelding

* volgende dag van controle, maar dit heb ik krijgen van BOEK Houder

Afbeelding

Reclame

Franciscus

#4 , 05 dec 2009 19:11

Ok
Zal dus een federale politiedienst zijn - waarbij het dossier behandeld wordt door een commissaris van politie - ik denk dienst economische en financiële misdrijven.

Ergens op het dokument zal ook een PV nr staan .
indien niet kan je dit PV nr en de naam van de onderzoeksrechter bij die commissaris opvragen -
Dan kan je aan onderzoeksrechter - als je het niet aan die commissaris wil vragen - vragen wanneer je je spullen terugkrijgt.

Uit het dokument blijkt dat enkel een copie is afgenomen van uw dokumenten en niet de originele. Die heb je blijkbaar toch nog?

Vraag in het justitiehuis waar er gratis consult is van advocaten en ga daar eens naartoe met iemand die uw taal machtig is en het Nederlands goed begrijpt. Een advocaat kan misschien zeer snel uitvinden wat er juist aan de hand is.

j.demoor

#5 , 06 dec 2009 10:02

“Art.28sexies.§ 1. Onverminderd de bepalingen in de bijzondere wetten kan eenieder die geschaad wordt door een opsporingshandeling met betrekking tot zijn goederen, aan de procureur des Konings de opheffing ervan vragen. § 2. Het verzoekschrift wordt met redenen omkleed...Het wordt toegezonden aan of neergelegd op het secretariaat van het parket en wordt ingeschreven in een daartoe bestemd register...§ 3. De procureur des Konings kan het verzoek afwijzen indien hij van oordeel is dat de noodwendigheden van het onderzoek het vereisen, indien door de opheffing van de handeling de rechten van partijen of van derden in het gedrang komen, indien de opheffing van de handeling een gevaar zou opleveren voor personen of goederen, of wanneer de wet in de teruggave of de verbeurdverklaring van de betrokken goederen voorziet. Hij kan een gehele, gedeeltelijke of voorwaardelijke opheffing toestaan...§ 4. De zaak kan bij de kamer van inbeschuldigingstelling worden aangebracht binnen vijftien dagen na de kennisgeving van de beslissing aan de verzoeker...”(Wetboek van Strafvordering 17 november 1808).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

nazmul
Topic Starter

#6 , 09 dec 2009 13:25

Dank u voor deze info.
“Art.28sexies.
§ 1. Onverminderd de bepalingen in de bijzondere wetten kan eenieder die geschaad wordt door een opsporingshandeling met betrekking tot zijn goederen, aan de procureur des Konings de opheffing ervan vragen.
= Opsporingshandeling of Morden of Computer Crime heb ik niet gedaan, Goederen Kan computer/laptop zijn of kan alles kan? Zo als mijn boekhouder documenten + diploma + passport.
§ 2. Het verzoekschrift wordt met redenen omkleed...Het wordt toegezonden aan of neergelegd op het secretariaat van het parket en wordt ingeschreven in een daartoe bestemd register...
= Zijn tak, een ik geloof dat ik heb recht op te weteen dossier nummer!!

§ 3. De procureur des Konings kan het verzoek afwijzen indien hij van oordeel is dat de noodwendigheden van het onderzoek het vereisen, indien door de opheffing van de handeling de rechten van partijen of van derden in het gedrang komen, indien de opheffing van de handeling een gevaar zou opleveren voor personen of goederen, of wanneer de wet in de teruggave of de verbeurdverklaring van de betrokken goederen voorziet. Hij kan een gehele, gedeeltelijke of voorwaardelijke opheffing toestaan...
= Als hij verzoek afwijzen, heb ik geen recht op een verwittig brief of iets of telefoon of bezoek of handtekening enz? Ik heb niks gekregen, ik weet niks over het controle resultaat.

§ 4. De zaak kan bij de kamer van inbeschuldigingstelling worden aangebracht binnen vijftien dagen na de kennisgeving van de beslissing aan de verzoeker...”(Wetboek van Strafvordering 17 november 1808).

= 15 dag!!, ik ben wachte van Feb 2008. Nu is bijna 2010.

Eerst heb ik probeer via email te contacteren, de email adres van hun was fout, dan ik heb naar andere FGP email schrijven, had ik geen antwoord niks.
Daarna Ik heb commisaries 4/5 keer gebeld 3 dag geleden, telephone nummer is ongeldig, dan ik heb FGP central gebeld.
Hij was in vergadering, zijn collega, noter mijn naam/telephone, gezegt hij ga mij terug bellen, Ik ben wachten en wachten. Niks nog vaandag. Ik ben heel te leurgesteld.

van een Nationaal vertrowelijke Federale Gerechtelijke Politie activiet, Is dat normaal een juist??

Ik ben in plaan een laatste, aangetekend brief te schrijven naar hem, als dat toegelaten?? Na alles zelfstandige probeeren, dan neem ik mijn alles papier naar burgemester of advocat (pro deo) te uitlegen.

omdat door FGP mijn leven is kapot gegaan, en ik wil met alle respect verder gaan.. tot einde...

Mvg

Franciscus

#7 , 09 dec 2009 18:58

zoals reeds gezegd zorg dat je ieman dbij je hebt die goed nederlands praat.
Een dossiernr MOET men u geven.
Het is in dit geval de onderzoekrechter die een beslag kan opheffen maar de politie kan u het dossier of het procesverbaalnr geven.

Terug naar “Handelspraktijken”