18 jarige zoon uitschrijven op adres

Cayenta
Topic Starter

18 jarige zoon uitschrijven op adres

#1 , 01 feb 2022 07:58

Ik schets even mijn verhaal en hoop hier meer informatie te vinden:

Sinds 2020 verblijft mijn zoon bij zijn papa hij heeft zelf de keuze gemaakt om niet meer naar mij te komen.
Hij verbleef in de week op internaat en in de weekends ging hij naar zijn papa ( jaren ervoor was het 1 weekend bij mij en 3 weekends bij papa) .. papa besliste dat zoonlief niet meer op internaat moest gaan en liet hem in de week dus naar huis komen bij hem .. ik werd niet op de hoogte gebracht en bleef dus internaat betalen voor niets blijkbaar nadat ik geïnformeerd had bij de school bleek dat hij dus al maanden niet meer geweest was naar het internaat en elke dag op en af ging naar school vanbij papa. Sinds september 2021 is hij dan ook uitgeschreven op het internaat .

Sinds 2020 heb ik mijn zoon 2 x gezien op mijn vraag .. zelf neemt hij geen initiatief om eens langs te komen of contact te nemen .. ik heb al meermaals aan mijn ex-man gevraagd om zijn adres te veranderen naar hem aangezien hij hier nu al 1,5 jaar niet meer woont / slaapt … helaas krijg ik hier geen antwoord op .. inmiddels is mijn zoon meerderjarig en blijken er toch wel wat problemen te zijn thuis bij pa ( vooral dan met de stiefmama die de regels bepaald) al die tijd heeft pa hem de vrijheid gegeven dat alles kan en mag ( dit verklaard natuurlijk waarom hij liever daar woont ) en is de situatie ontspoort dat hij hulp krijgt via het jac nu .. .. ik vermoed dat door de problemen mijn ex het adres niet wil veranderen naar hem . Aangezien mijn zoon meerderjarig is ( gaat wel nog naar school ) kan hij zelf zijn adres veranderen maar dit word tegen gehouden door papa.

Wat zijn de mogelijkheden dat ik kan ondernemen aangezien mijn zoon niet meer vrijwillig langskomt en hier dus eigenlijk al 1,5 bijna 2 jaar niet meer woont om zijn adres te veranderen …

Wij willen gewoon dat alles wettelijk in orde gebracht word.

Bedankt alvast voor de raad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 01 feb 2022 14:26

U kan zelf de wijkpolitie aanspreken om het nodige onderzoek te doen, die moet aantonen dat uw zoon sinds lange tijd niet meer bij u woont , en waar hij dan wel woont .
Dit kan leiden tot een ambtshalve ( of vrijwillige ) inschrijving op het adres waar de zoon wel woont , indien het politieonderzoek daartoe voldoende aanwijzingen heeft .

Het principe blijft steeds hetzelfde ( althans voor volwassenen , al of niet studerend ) :
Men moet zijn domicilie hebben waar men effectief verblijft na werk/school , zoniet is er domicilie fraude .
Zie ook : https://www.uwbemiddelaars.be/nl/inform ... ijtje/1276
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2022 17:00

PS Hebt u de teveel gestorte gelden teruggekregen van het internaat? Zijn onverschuldigde betalingen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”