Contract addendum + handtekening

dreamless12
Topic Starter

Contract addendum + handtekening

#1 , 20 dec 2021 16:00

Dag iedereen

2 jaar terug had ik een nieuwe huurbaas.

Mijn contract loopt teneinde in februari 2022.

Hij kwam onlangs bij mij en zei " Je contract loopt binnen een periode af en ik zou eigenlijk meer huur willen. Zoniet moet ik je eruit zetten en iemand nieuw zoeken" Ik heb hierop gezegd dat ik tot 600€ wou gaan en hij was akkoord.

Toen kwam ik via via te horen dat hij eigenlijk al te laat was en dan het contract sowieso al in vernieuwing was omdat hij het niet 6 maand op voorhand had gedaan. Uit een soort van geste omdat ik hem ergens wel gelijk kon geven was ik nog altijd akkoord met de 600€ ( ik betaalde maar 555€ )

Ik heb een blad opgemaakt waarop de prijs enzo kon gezet worden.
Toen hij hier was begon hij over dat de index enzo naar boven gaat met 5% en dat hij eigenlijk meer toegevingen doet dan mij.
Hij zei toen ook dat hij de brandverzekering betaalde voor het hele appartement en hij daarvoor 15€ wilde per maand bovenop de afgesproken 600€.

Ik ken niet genoeg van verzekeringen en opnieuw ter goede trouw dacht ik dat het beter zou zijn.
Vooral omdat hij zei dat het goedkoper zou zijn voor mij omdat ik alleen mijn eigen spullen dan moet verzekeren.
Ik heb de addendum dan ook getekend voor 615€ per maand vanaf februari 2022.

Na veel rondgebel en mensen zien hoorde ik vooral dat die 15€ seriuus in mijn nadeel is en door het vele bellen met de verzekering kwam ik te weten dat het " brandcontract die mijn verhuurder heeft niet een afstand van verhaal ten opzichtig van de huurder heeft.

Ik voel mij ergens in het zak gezet en ben hier natuurlijk niet mee akkoord.

Mijn vraag is dus.

Heb ik nog een verhaal als hij weigert het aan te passen of is dit definitief omdat ik getekend heb ?
Dus kan ik hier nog iets aan doen ?

Alvast bedankt voor enige info die gegeven word.

Mvg X

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 21 dec 2021 11:51

Wanneer is uw contract ingegaan?
Voor 2019 of na 2019?
Niet wanneer u een nieuwe huurbaas gekregen heeft dus.

Indien voor 2019:
Dat blad dat u getekend heeft, is niets waard.
De regels voor huurverhoging staan in de wet, en hiervan kan er niet afgeweken worden, zelfs niet met goedkeuring beide partijen.
Woninghuurwet artikel 3 en 7, en beide zijn van dwingend recht.

Reclame

Terug naar “Huren”