Mijn ex partner en ik hebben in 2004 een bvba opgericht. In januari 2022 zou ik graag willen emigreren en een huis kopen van € 150.000. gekoppeld aan mijn vertrek stap ik uit de bvba. Het bedrijf dat wij hebben is in prive eigendom en over een kleine 3 jaar afbetaald.
Ik wil mijn ex partner niet in problemen achterlaten, maar wil wel het recht hebben mijn eigen leven voort te zetten. Het pand dat wij bezitten heeft een geschatte waarde van €900.000 vrije verkoop. Daarvan wil ik wanneer ik vertrek €200.000 mee om het huis te kopen en wat geld om opnieuw op te starten.
Mijn vraag gaat niet over centen, voor mij onbelangrijk. meer de vraag hoe kunnen we dit het beste regelen voor beide partijen. Een extra hypotheek voor de €200.000 is hoogstwaarschijnlijk geen optie. De 10% aanbetaling was al een groot probleem om te regelen.
Kan ik op een vriendschappelijke manier en respectvol naar mijn ex partner en mij uitgekocht worden? Welke opties moeten wij bekijken en welke zijn haalbaar?
Ondanks dat wij ex partners zijn hebben wij een prima verstandhouding en werken nog elke dag samen, mijn ex heeft een nieuwe relatie en gedrieën gaan wij in januari 2022 kijken naar mijn toekomstige huis in het buitenland.