Franchise op shortlease wagen

Vic2000
Topic Starter

Franchise op shortlease wagen

#1 , 01 dec 2009 07:37

Hallo,

Ik heb een vraag over het aanrekenen van een franchise bedrag vanwege de lease maatschappij.
Ik spreek over een short lease wagen (6 mnd).

5 maand nadat ik mijn wagen heb ingeleverd, krijg ik een faktuur van de lease maatschappij van 259 euro ivm een krasje op de voorbumper.
Ik weet dat er in mijn leasecontract een franchise is van 250 euro en heb hier ook geen probleem mee om deze te betalen.

Maar, als ik vraag naar het bewijs dat de wagen wel degelijk gerepareerd is, dan zegt men dat dit niet opvraagbaar is, en dat ik gewoon de 259 euro moet betalen.

Kan dit zomaar ?

Alle info is welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 dec 2009 10:36

“Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(Burgerlijk Wetboek).

Wie u bedragen factureert en dus betaling vordert moet BEWIJZEN dat u die bedragen verschuldigd bent.

Maan aangetekend degene die de betwiste 9 euro factureert aan u het bewijs te leveren van het verschuldigd zijn van dat bedrag. Deel hem tevens mee dat u in afwachting dit bedrag in mindering zal brengen van het totale factuurbedrag en betaal inmiddels de verschuldigde 250 euro.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Algemeen”