terug naar eigen land na scheiding?

sunlight
Topic Starter

terug naar eigen land na scheiding?

#1 , 01 dec 2009 16:38

Sinds een tijdje ben ik aan het overwegen om te scheiden.
Het is alleen zo dat ik Nederlands van afkomst ben, en ik in Belgie ben komen wonen voor mijn man.
Al sinds dat ik hier woon is het heimwee naar Nederland erg groot en dan vooral naar mijn familie.
We hebben 1 kind samen, en ik zou ook graag terug naar Nederland gaan na de scheiding. Mijn man heeft al aangegeven dat hij er alles aan zal doen om ons kind bij hem te houden.
Weggaan zonder mijn kind zal ik nooit doen, en ik wil dus ook graag weten hoe groot de kans is dat ik terug naar Nederland mag gaan van de rechter, en dan samen met mijn kind natuurlijk.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 01 dec 2009 17:22

Als de minderjarige bijna 18 is advizeer ik om nog even te wachten dan is het juridisch gezien een minder complexe situatie.

RR

sunlight
Topic Starter

#3 , 01 dec 2009 18:17

dat duurt nog wel eventjes. Ze is nog een baby

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 01 dec 2009 21:38

Laten we enkele jaren terug gaan in de tijd.

De tijd toen Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima een baby kregen, nl. Prinses Catharina-Amalia.

Prinses Máxima zou ook van hetzelfde last kunnen gekregen hebben, heimwee dus.

Stel dat Máxima naar een rechter zou zijn gestapt en vraagt of ze met Amalia naar Argentie mag verhuizen vanwege die heimwee. Wat verwacht je dan dat de eerste reactie zou zijn van de rechter*?

* Ook toen, en nu nog, zijn onze rechters pas rechter geworden na de eed te zweren, "ik zweer getrouwheid aan de Koning, gehoorzaamheid aan... "

Zou die eerste reactie mogelijks niet voor zowat alle onderdanen heel vaak dezelfde zijn?

RR

opmerking: Een eed is niet zomaar een formaliteit. Met dit ritueel geeft de rechter ten overstaan van het publiek te kennen in volstrekte onafhankelijkheid recht te zullen spreken. (in naam van onze Koning)
bij de betekening van een gerehtelijke beslissing staat "Wij, Albert II, Koning der Belgen, aan allen die zijn en hierna wezen zullen doen te weten:
tekst van de gerechtelijke beslissing

Terug naar “Echtscheiding”