Kasbon

drolliegirl
Topic Starter

#31 , 28 nov 2009 10:12

Met hem valt niet meer te praten Creatief, mijn moeder heeft hem zo bewerkt. Hij is niet degene die in de fout is gegaan maar zij, zij stookt hem op. Ik vindt het jammer dat hij moet boeten door haar.

Ik wil gewoon het geld van de kasbon en de intrest. Meer niet echt waar. Maar met een babbel, nee dat gaat niet meer.
Ik wil hem niet vervolgen diep vanbinnen, ik wil gewoon het geld terug en verder gaan met ons leven. Maar het moet zo, dit is de enige manier om te krijgen wat van mij is. Ik vindt het jammer dat het zo moet, via advocaten enz maar het kan niet anders.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#32 , 30 nov 2009 11:06

Het is nu al enkele weken geleden vandaar deze update:

Ik heb verzet laten tekenen tegen de kasbon, en heb van het KRW vrij snel een antwoord gehad; er kan tegen de kasbon geen verzet aangetekend worden omdat hij al afgehaald is. :shock: Daaruit kon ik dus afleiden dat mijn vader de kasbon afgehaald heeft.
het is een kasbon zonder coupures, ale ja ge gaat die gewoon afhalen het is geen van vroeger dat je bonnetjes moet afknippen. Mijn vader is de bon gewoon gaan inwisselen tegen geld in de bank.
Enfin, ik hoop dat het goed komt en U zo snel mogelijk uw kasbon terug krijgt maar het is nogal simplistisch om te denken...ik ga effe de bon blokkeren en daarmee is de kous af.
Ik heb u gewaarschuwd!

drolliegirl
Topic Starter

#33 , 30 nov 2009 12:24

?? Hoe dat?
Ik wist dat het niet eenvoudig zou zijn, daarmee dat ik een advocaat onder de arm neem. Hoe je het draait of keert Lex, het is mijn geld dat hij gestolen heeft punt gedaan.
Als morgen u moeder uit uw portefeuille geld steelt, dan is dat ook diefstal, want op je geld staat uw naam ook niet.
Maar als jij kan aantonen dat dat jouw geld is, kan je dat terugeisen.
Dit is hier hetzelfde maar van andere klasse. Ik kan aantonen dat het mijn geld is en niet dat van hem.

Reclame

Lex

#34 , 30 nov 2009 12:40

?? Hoe dat?
Ik wist dat het niet eenvoudig zou zijn, daarmee dat ik een advocaat onder de arm neem. Hoe je het draait of keert Lex, het is mijn geld dat hij gestolen heeft punt gedaan.
Als morgen u moeder uit uw portefeuille geld steelt, dan is dat ook diefstal, want op je geld staat uw naam ook niet.
Maar als jij kan aantonen dat dat jouw geld is, kan je dat terugeisen.
Dit is hier hetzelfde maar van andere klasse. Ik kan aantonen dat het mijn geld is en niet dat van hem.
U bent nogal halsstarrig in uw overtuiging!

Het enige wat u kan bewijzen is dat u die bon kocht van uw eigen geld en daar stopt het ook bij!

Er kan ook geen sprake zijn van diefstal...ten eerste GAF je die kasbon aan je ouders...iets geven en argumenteren dat men bestolen is gaat niet op, en ten tweede is er nog art. 462 van het Strafwetboek!

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#35 , 30 nov 2009 14:19

Drolliegirl beroept zich op een bewaargevingsovereenkomst. Zij heeft een kasbon in bewaring gegeven aan haar vader die op zich de verbintenis nam om deze terug te geven.

Zij moet dan deze overeenkomst bewijzen. Het volstaat hiertoe niet dat zij bewijst dat zij de kasbon heeft aangekocht, noch dat zij bewijst dat zij deze aan haar vader gaf en deze de kasbon te gelde gemaakt heeft. Zij moet bewijzen dat haar vader de verbintenis aanging deze kasbon aan haar terug te geven (Vergelijk Brussel, 11 maart 2004, J.T. 2044, 701; Luik, 15 september 2003, http://jure.juridat.just.fgov.be; Gent 5 maart 1999, A.J.T. 1999-00, 571)

scorpioen

Lex

#36 , 30 nov 2009 14:56

Drolliegirl beroept zich op een bewaargevingsovereenkomst. Zij heeft een kasbon in bewaring gegeven aan haar vader die op zich de verbintenis nam om deze terug te geven.

Zij moet dan deze overeenkomst bewijzen. Het volstaat hiertoe niet dat zij bewijst dat zij de kasbon heeft aangekocht, noch dat zij bewijst dat zij deze aan haar vader gaf en deze de kasbon te gelde gemaakt heeft. Zij moet bewijzen dat haar vader de verbintenis aanging deze kasbon aan haar terug te geven (Vergelijk Brussel, 11 maart 2004, J.T. 2044, 701; Luik, 15 september 2003, http://jure.juridat.just.fgov.be; Gent 5 maart 1999, A.J.T. 1999-00, 571)

scorpioen
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil?

Terug naar “Andere”